این شهید ارتشی با دست و پای بسته شهید شد

پیکر سرگرد شهید حسین سامی مقام پس از گذشت ۴۴ سال با دست و پاهای بسته کاوش شد و قرار است به زودی تشییع و خاکسپاری شود.

به گزارش ایسنا، سردار «سید محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح درباره شهید ارتشی که با دست و پاهای بسته به شهات رسیده است، روایت کرد: شهید «حسین سامی‌مقام» به تدریج مراحلی را طی کرد تا به یک فرمانده مقتدر و کارآمد همچون شهیدان آبشناسان، کاوه، بروجردی و صیاد شیرازی رشد بکند اما تقدیر الهی بود که ایشان به همراه ۶ تن از هم‌رزمان خود بعد از شب قدر به بهانه آزاد کردن آنها را از زندان دوله‌تو خارج می‌کنند و در سن ۴۴ سالگی در جنگل آلواتان توسط جوخه‌های اعدام به شهادت می‌رسد و دقیقا پس از ۴۴ سال پیکر مطهر ایشان به همراه ۶ تن از همرزمان او پیدا می‌شود.

بیشتر بخوانید:‌
کشف پیکرهای تعدادی از شهدای سال‌های نخستین انقلاب با دست و پاهای بسته
روایتی از اولین اسیر دموکرات‌ها بعد از انقلاب / سرگردِ مفقودالاثر بعد از ۴۴ سال به آغوش خانواده بازگشت

وی افزود: درست است که مرد ظلم ستیز و ضد فساد ما یعنی شهید «حسین سامی‌مقام» در شرایطی پیدا شد که دستان و پاهاش بسته بوده، اما روح تابناک و بلند او همواره سرود آزادگی را سر در این سرزمین سر می‌دهد. او فرزندیست از دیار سمیرم که مردم سمیرم در مبارزات با رضاشاه شهره هستند و امیدواریم که مراسم تشییع و بدرقه این شهید به بهترین وجه انجام بشود.

سنگ مزار یادبود شهید سامی مقام

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مراسم وداع با پیکر مطهر شهید سامی‌مقام روز ۵ شنبه ۱۱ مرداد با حضور فرزندان شهید در معراج شهدا برگزار خواهد شد. همچنین پیکر این شهید روز جمعه ۱۲ مرداد از محل نماز جمعه تهران تا میدان ۷ تیر تشییع خواهد شد. علاوه بر این در روز شنبه ۱۳ مرداد ماه در مراسم صبحگاه مشترک نزاجا مراسم وداع با پیکر مطهر شهید سامی مقام با حضور همرزمان شهید برگزار خواهد شد. 

یکشنبه ۱۴ مرداد پیکر مطهر شهید برای تشییع و تدفین به شهر سمیرم منتقل خواهد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403043119882
  • خبرنگار : 71451