سردار کارگر:در زمان دفاع مقدس رزمنده زن نداشتیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت:اینکه در برخی از فیلم‌ها چنین موضوعی نشان داده می‌شود، غلو است؛ زنان در پشت جبهه‌ها نقش‌آفرینی کردند؛ نه در عملیات‌ها.

به گزارش ایسنا، سردار بهمن کارگر در حاشیه یازدهمین محفل انس پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت فراجا در جمع خبرنگاران  بیان کرد: نقش زنان در انقلاب اسلامی اگر بیشتر از مردان نباشد، کمتر از مردان نیست.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس افزود: این مادران بودند که بچه‌های خود را به جبهه فرستادند، خواهران بودند که یار برادران بودند و همسران بودند که با فداکاری خود، شوهرانشان را راهی جبهه‌ها کردند.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان اکثراً زمانی که مجروح بودند و نیاز به پرستاری داشتند به منزل بازمی‌گشتند و این زنان بودند که منزل را برای آن‌ها مأمنی امن می‌کردند. زنان در پشتیبانی از جبهه‌ها نقش مؤثری داشتند و اگر زنان نبودند، ما در دفاع مقدس پیروز نمی‌شدیم.

سردار کارگر همچنین در پاسخ به اینکه آیا در زمان جنگ رزمنده زن داشتیم یا خیر، گفت: در زمان دفاع مقدس رزمنده زن نداشتیم و اینکه در برخی از فیلم‌ها چنین موضوعی نشان داده می‌شود، غلو است؛ زنان در پشت جبهه‌ها نقش‌آفرینی کردند؛ نه در عملیات‌ها.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402100704729
  • خبرنگار : 71451