معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور در پویش ملی سلامت 

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: این دانشگاه در ۲۵ آذرماه امسال رتبه دهم کشوری را در پویش ملی سلامت کسب کرد.

 حامد جزجلالیان در گفت و گو با ایسنا، با اعلام غربالگری حدود ۱۹۳ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال در جمعیت زیر پوشش دانشگاه نیشابور افزود: غربالگری دیابت و فشارخون بالا به صورت فعال همزمان با پویش ملی سلامت در سراسر کشور از بیستم آبان ماه سال جاری آغاز و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه خواهد داشت که با اجرای این پویش انتظار می‌رود بیماران مبتلا به فشارخون بالا و دیابت شناسایی شوند.

وی اظهار کرد: از حدود ۱۹۳ هزار نفر افراد بالای ۱۸ سال غربالگری شده ۱۳هزار و ۸۸۸ نفر در مرحله پیش دیابت، ۳۴ هزار و ۷۱۰نفر در مرحله پیش فشارخون بالا، ۲۲۴۵ نفر مشکوک به فشارخون بالا و ۱۹۳۸ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شدند و جهت انجام پیشگیری‌های بیشتر و یا درمان به پزشک مربوطه ارجاع داده شدند.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: این افراد کسانی بودند که از وضعیت فشارخون و قند خون خود بی‌اطلاع بوده‌اند و قطعاً در صورت عدم سنجش و کنترل عوارض بعدی گریبانگیر آنها می‌شد.

وی با بیان اینکه پویش ملی سلامت با هدف شناسایی بیماری‌های پُرفشاری خون و دیابت کلید خورده است، عنوان کرد: پُرفشاری خون یکی از بیماری‌های خاموش است و عوارض قلبی و عروقی ایجاد می‌کند و دیابت نیز عوارض جدی به دنبال دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402092719158
  • خبرنگار : 30147