کارگران مهریز از امکانات اولیه رفاهی محروم هستند/اشتغال بیش از ۸۰۰۰ نفر در صنایع مهریز

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفت: کارگران و فعالان تولیدی و بخش صنعتی این شهرستان از امکانات اولیه رفاهی محروم هستند.

«مسلم خادم رضویه» در نشست با خبرنگاران شهرستان، افزود: بر اساس آخرین آمار بیش از ۶۵ درصد سهم اشتغال مهریز مربوط به بخش صنعت و بعد از آن بخش خدمات با ۲۹ درصد و بقیه مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با بیان این که هم‌اکنون مهریز یک شهر صنعتی محسوب می‌شود و بیش از هشت هزار نفر در ۲۴۵ واحد تولیدی و صنعتی اشتغال دارند، ادامه داد: کارگران و فعالان بخش تولید و صنعتی شهرستان از امکانات کافی فرهنگی، تفریحی و ورزشی برای خود و خانواده‌های وابسته محروم هستند.

این مسئول اظهار کرد: برای خانواده بزرگ صنعتی و کارگران شاغل در شهرستان باید امکانات فرهنگی، هنری ، ورزشی و تفریحی و رفاهی کافی و مناسب وجود داشته باشد تا جامعه هدف برای استفاده خود و خانواده‌ مجبور به رفت و آمد به مرکز استان نشوند.

خادم رضویه بیان کرد: اگر امکانات کافی رفاهی و فرهنگی مورد نیاز در شهرستان باشد، سهم بخش صنعت در اقتصاد منطقه افزایش پیدا می‌کند در حالی که به دلیل شرایط موجود این سهم خیلی ناچیز است و امیدواریم برای برون رفت از مشکل موجود اقدام شود.

وی بیان کرد: در مجموع بیش از ۱۲ هزار کارگر در واحدهای مختلف تولیدی، صنعتی و کارگاه‌های مختلف در شهرستان اشتغال دارند که بر اساس آخرین آمار موجود اکثریت آنها را افراد غیربومی تشکیل می‌دهد که هر روز مجبور به رفت و آمد هستند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفت: اگر برای رفاه حال کارگران و فعالان صنعتی و تولیدی شهرستان امکانات لازم ایجاد شود، نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه و کمک به توسعه دارد و باید در این خصوص بیش از گذشته برنامه ریزی و اقدام شود.

خادم رضویه در پایان نیز یکی از مشکلات این اداره را با حجم کار زیاد داشتن فقط یک بازرس ذکر کرد که اصلا جوابگو نیست و باید برای حل مشکل موجود نسبت به به‌کارگیری نیروهای جدید مجوز لازم صادر شود که انجام آن نقش مهمی در پیشگیری از برخی معضلات دارد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402052616729
  • خبرنگار : 50219