رییس جهاد دانشگاهی:

فناوری عامل اصلی افزایش درآمد و محرومیت‌زدایی است

رییس جهاد دانشگاهی، استفاده از فناوری را یکی از عوامل مهم در محرومیت‌زدایی دانست و گفت: کاربرد ابزارهای فناورانه علاوه بر ایجاد انگیزه در روستاها، موجب ارتقا درآمدها نیز خواهد شد.

یه گزارش ایسنا، دکتر حسن مسلمی نائینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آبادیران در جمع خبرنگاران، فلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی را خدمت به مردم به ویژه افراد محروم دانست و افزود: از این رو بسیاری از فعالیت‌های فناورانه‌ای که در این نهاد اجرایی می‌شود، در راستای محرومیت‌زدایی است.

وی اظهار کرد: در این راستا کلیه دستاوردهای فناورانه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های روستایی و کشاورزی، سلامت، برق و الکترونیک، در خصوص موضوع محرومیت‌زدایی تعریف شده است.

دکتر مسلمی نائینی در خصوص حمایت‌های جهاد دانشگاهی از فناوران گفت: حدود ۳ پارک فناوری از سوی این نهاد راه‌اندازی شده است که در آنها ۵۰۰ شرکت مستقر شده‌اند و در نمایشگاه آبادیران ۲۴ شرکت فعال در حوزه محرومیت‌زدایی حضور دارند.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به دستاوردهای این شرکت‌ها یادآور شد: فناوری، یکی از عوامل موثر در محرومیت‌زدایی است و در صورتی که در حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال، از فناوری‌های نوین استفاده شود، درآمد مردم چندین برابر خواهد شد.

دکتر مسلمی نائینی نمونه این موضوع را دستگاه ریسندگی دانست و گفت: در حال حاضر در روستا به روش‌های سنتی، اقدام به ریسندگی نخ می‌شود، ولی اگر دستگاه فناورانه در این زمینه استفاده شود، موجب افزایش انگیزه و درآمدزایی برای روستاییان می‌شود.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با مشارکت "بنیاد مستضعان"، "کمیته امداد امام خمینی" و "ستاد اجرایی فرمان امام (ره)" با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از ۲۳ خرداد ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده و تا امروز، ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402032516321
  • خبرنگار : 30057