یک فعال حوزه دفاع مقدس:

قلم "حسام" سحرانگیز و معنوی است و صرفاً لفاظی نیست

یک فعال حوزه دفاع مقدس گفت: سردار "حسام" علاوه بر قلم شیوا و نثر سحرانگیز، معنویتی دارد که می‌توان او را به شهید آوینی تشبیه کرد، همزیستی ایشان با شهدا باعث شده قلمش حس و حال خوبی داشته باشد که صرفاً لفاظی نیست. 

محسن مومنی‌شریف جمعه ۷ بهمن‌ماه در آیین نکوداشت "حمید حسام" چهره ماندگار هنر انقلاب اسلامی‌ در همدان، بیان کرد: اگر دفاع مقدس نبود آرمان‌های انقلاب فراموش می‌شد و دفاع مقدس باعث شد انقلاب اسلامی ایران تثبیت شود.

وی اضافه کرد: سرنوشت انقلاب با معارف دفاع مقدس گره خورد و ما هر کاری‌ می‌کنیم برای معرفی انقلاب اسلامی است، اگرچه رهبر انقلاب معتقدند در این حوزه باید بیش از این کار انجام شود.

مومنی‌شریف اضافه کرد: زندگی "حمید حسام" به سه دوره تقسیم می‌شود که بسیار پربار است، بخش اول دوران دفاع مقدس‌ است که ایشان هشت سال در خط مقدم به عنوان یک رزمنده جدی و دلاور نقش داشته است.

رئیس اسبق حوزه هنری کشور تصریح کرد: دوره بعدی دوران پس از جنگ است که "حمید حسام" نقش پیام‌رسانی شهدا را بر عهده داشته است و ورود ایشان به حوزه ادبیات دفاع مقدس و نویسندگی بابی برای آشنایی ما با قهرمان جنگ است و اگر ایشان شهدا را معرفی نکرده بود گمنام می‌ماندند.

وی اظهار کرد: سردار "حسام" علاوه بر قلم شیوا و نثر سحرانگیز، معنویتی دارد که می‌توان او را به شهید آوینی تشبیه کرد، همزیستی ایشان با شهدا باعث شده قلمش حس و حال خوبی داشته باشد که صرفا لفاظی نیست.  

مومنی‌شریف افزود: دوره بعدی دوران مدیریتی "حمید حسام" است‌، در این دوره نیز کارهای ماندگاری در کارنامه ایشان است که جایزه ادبی "یوسف" و جایزه شهید "همدانی" از جمله آنهاست. 

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401110705139
  • خبرنگار :