یک مسئول:

خطر قطعی گاز «فعلا» از بیخ گوش خراسان شمالی گذشت

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین نان وجود ندارد.

مرتضی رجایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برای تامین نان در شرایط اضطرار ۵ نانوایی دوگانه سوز سیار تامین شده تا اقدام به پخت و تامین نان کنند.

وی افزود: از سوی دیگر ۱۰۰ نانوایی دوگانه سوز در استان وجود دارد که در صورت قطع گاز با سوخت جایگزین اقدام به پخت نان می کنند.

رجایی ادامه داد: علاوه بر آن یک واحد تولید نان صنعتی در شهرک صنعتی بیدک فعال است که طی امروز اقدام به پخت نان می کند و آن ها را در اختیار جمعیت هلال احمر قرار می دهد.

وی بیان کرد: در استان ذخیره سازی آرد به اندازه کافی انجام شده و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ذخیره سازی نفت، بنزین و گاز مایع نیز به اندازه کافی انجام شده و طی دو سه روز گذشته مقداری نفت در اختیار برخی از خانوارهای اسفراین قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای تامین و جلوگیری از قطع گاز، شب های جمعه، شنبه و یک شنبه را به سختی گذراندیم، گفت: با تلاش های انجام شده از سوی مردم، کسبه، صنعت گران و مسئولان موفق شدیم تا از قطع گاز جلوگیری کنیم و در حال حاضر خطر قطع گاز از بیخ گوش استان گذشته است.

وی تاکید کرد: اما مردم باید همچنان صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز را در دستور کار خود قرار دهند؛ چرا که دمای هوا در این استان زیر صفر خواهد بود و از سوی دیگر طی روزهای آتی نیز شاهد برودت هوا در استان خواهیم بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401102617760
  • خبرنگار : 50046