معاون استاندار سمنان:

نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی نشاط و حال خوبی در سمنان ایجاد کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به استقبال کم‌نظیر از نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی در سمنان که با حضور فعالانی از ۱۲ استان برگزار شد گفت: این نمایشگاه نشاط و حال خوبی در استان ایجاد کرد.

احمد ریواده با حضور در دفتر ایسنا و در گفت‌وگو با خبرنگاران این خبرگزاری اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی استان در برگزاری این نمایشگاه منطقه‌ای، عملکرد خوبی داشته و مردم نیز در طول نمایشگاه استقبال بسیار خوبی داشتند.

وی با تمجید از حضور استان‌های مهمان و میزبانی خوب استان افزود: این نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی ، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنایع دستی بوده که تاکنون در استان برگزار شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان استقبال اقشار مختلف مردم از این نمایشگاه را یک نکته مثبت در این شرایط دانست و تصریح کرد: دولت بر حمایت از تولیدکنندگان و خصوصا تولیدکنندگان حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی اصرار دارد.

وی برگزاری این نمایشگاه بزرگ را در راستای تحقق شعار سال ارزیابی و خاطرنشان کرد: تمرکز دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ مبتنی بر رشد اقصادی هشت درصدی است و استانداری سمنان برای تحقق رشد اقتصادی ۸.۶درصدی هدفگذاری کرده و لذا برپایی این نمایشگاه و نمایشگاه‌هایی از این دست در راستای حمایت از بخش تولید صورت می‌گیرد.
ریواده صنعت گردشگری را یکی از پیشران‌های توسعه استان برشمرد و افزود: توجه به گردشگری و صنایع دستی به عنوان دو مکمل این صنعت پردرآمد می‌تواند به رونق اقتصادی بیش از پیش در استان کمک کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بر ضرورت برپایی مستم نمایشگاه‌هایی از این دست تاکید و با اشاره به گفت‌وگوهای مستقیم خود با فعالان صنایع‌دستی و خوراکی حاضر در این نمایشگاه منطقه‌ای اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ و ایجاد مراکز عرضه از مهمترین مطالبات فعالان این حوزه بود که مسوولان استان حتما آن را مدنظر خواهند داشت.
ریواده برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در شهرستان‌های مختلف استان را دیگر خواسته فعالان این بخش برشمرد و گفت: توجه به بخش از طریق برپایی نمایشگاه‌ها می‌تواند به معرفی ظرفیت های بالای استان در حوزه صنایع دستی و گردشگری کمک کند. لذا نقش رسانه‌ها نیز در این حوزه تعیین‌کننده خواهد بود.

وی بر توجه به بازاریابی و فروش به عنوان دو مطالبه دیگر فعالان این بخش تاکید و تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت واحدهای دانش‌بنیان در این بخش، می‌تواند زمینه رونق بیشتر در این حوزه را فراهم کند.

معاون استاندار با بیان اینکه سمنان دومین استان دارای پارک اقتصاد دیجیتال در کشور است اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌های استان برای کمک به بهبود اقتصاد صنایع دستی و مشاغل خانگی استفاده شود.
وی از آمادگی استانداری سمنان برای حمایت تسهیلاتی از تولیدگران و خصوصا فعالان صنایع دستی استان خبر داد و گفت: استان سمنان در جذب اعتبارات و منابع مالی عملکرد بسیار خوبی داشته و دولت آیت الله رییسی نیز بر حمایت از تولیدکنندگان تاکید ویژه دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان از آثار تاریخی فاخری برخوردار است افزود: استان سمنان هم از نظر میراث فرهنگی ثبت ملی شده و هم از نظر جاذبه‌های طبیعی و...از غنای بسیار بالایی برخوردار است و همین مسوولیت ما مسوولان را بیشتر می‌کند.
وی معرفی استان و جاذبه‌های ملموس و غیرملموس آن را یکی از وظایف دستگاه‌های مسوول دانست و گفت: توجه به معرفی و شناساندن ظرفیت های گردشگری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف و ایجاد بستر لازم برای عرضه محصولات تولیدی در حوزه هایی نظیر صنایع دستی می‌تواند به فروش و بهبود اقتصاد صنایع دستی در استان کمک کند.
وی با بیان اینکه صنایع‌دستی استان نه تنها در داخل که از ظرفیت لازم در صادرات به بازارهای جهانی نیز برخوردارند اضافه کرد: دستگاه‌های مسوول باید در این بخش برنامه‌ریزی بیشتری کنند تا زمینه برای رونق بیشتر در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی بیش از پیش فراهم شود.


انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401082819464
  • خبرنگار : 50233