مشاور وزیر اقتصاد:

باشگاه‌ها برای موفقیت درآمدزایی کنند

مشاور وزیر اقتصاد در آیین رونمایی از نشان تجاری باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان، درآمدزایی باشگاه‌ها را باعث استقلال و موفقیت آن‌ها دانست و گفت: در مجلس از تفکرات درآمدزایی باشگاه سپاهان به‌عنوان یک طرح استفاده شده و یک کار پژوهشی انجام شد.

آیین رونمایی از نشان تجاری باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، ۵ آبان) با حضور مشاور وزیر اقتصاد، سرمربی تیم فوتبال سپاهان، پیشکسوتان ورزش و جمعی از اعضا تیم‌های ورزشی سپاهان برگزار شد.

محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان در این آیین با اشاره به دریافت مجوز حرفه‌ای به‌عنوان نخستین باشگاه ایرانی، اظهار کرد: مجوز حرفه‌ای و کسب استانداردهای مدیریتی، الزام‌های متعددی از جمله اداری، ساختاری، حقوقی، ورزشی و بازاریابی دارد. این‌ها پنج اصلی است که FIFA و AFC در قالب مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های کل دنیا تعیین کرده‌اند و ما در ایران همیشه اولین باشگاهی هستیم که این مجوز را کسب می‌کنیم.

وی با تاکید به اصل درآمدزایی باشگاه برای استقلال و اجرای فراگیر در هزینه‌ها، تصریح کرد: هدف باشگاه سپاهان به‌عنوان یک مجموعه کامل و فراگیر اجرای تمام ابعاد است‌. مجموعه ورزشگاه نقش‌جهان غیر از اینکه یک ورزشگاه فوتبال است، قطب گردشگری و بازدید برای مردم نیز به‌حساب می‌آید. برای داشتن معیارهای حرفه‌ای، بخش بازاریابی و مارکتینگ بسیار مهم است که در ورزشگاه نقش‌جهان فروشگاه اختصاصی نیز فعال شده است.

ساکت خاطر نشان کرد: نشانی که رونمایی شد بزرگ‌ترین افتخاری است که برای یک باشگاه ایرانی تا امروز در سطح ایران اتفاق افتاده و آن هم مربوط به صعود سپاهان به جام باشگاه‌های جهان است. سپاهان اولین باشگاه ایرانی لقب دارد که نشان تجاری را به ثبت رسانده است. با تمامی پیشینه و دستاوردها در این مسیر تلاش می‌کنیم همه ابعاد حرفه‌ای را رعایت کنیم، همچنین کانون هواداران با سازماندهی کامل الگوهای فرهنگی، اخلاقی و جوانمردی در حال گسترش است.

پرداختن به ورزش بانوان، پاسخ به بدخواهان است

حمیدرضا فولادگر، مشاور وزیر اقتصاد و نماینده پیشین همچنین در این آیین با اشاره به سابقه همراهی‌اش در کنار سپاهان، پرداختن به ورزش بانوان را با اهمیت دانست و یادآور شد: باعث افتخار است که سپاهان نه فقط فوتبال، بلکه در همه تیم‌ها و رشته‌ها ورود و نقش‌آفرینی کرده است، خصوصاً در ورزش بانوان که همیشه خوش درخشیده‌ است. این بهترین پاسخ برای بدخواهان کشور است که فکر می‌کنند ایران حقوق بانوان را رعایت نمی‌کند. 

وی با اشاره به لزوم درآمدزایی باشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: ابتکارات درآمدزایی توسط مجموعه سپاهان، الگویی برای سایر باشگاه‌ها شده است. زمانی‌که به ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو رفته بودیم، جمعیتی دو هزار نفری برای تور گردشگری و بازدید در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو حضور داشت و سپاهان در ایران می‌تواند الگویی برای این ماجرا باشد.

فولادگر ادامه داد: باشگاه‌های دولتی حداقل اسماً باید خصوصی شوند، حتی سرخابی‌ها نیز اگر خصوصی نشوند، به موفقیتی نخواهند رسید. در مجلس از تفکرات درآمدزایی باشگاه سپاهان به‌عنوان یک طرح استفاده کرده‌ایم و یک کار پژوهشی در مجلس برای درآمدزایی باشگاه‌های ورزشی ایجاد شده که قابل استفاده است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از نشان تجاری باشگاه سپاهان توسط محمدرضا ساکت و پیشکسوتان و اعضا تیم‌های باشگاه رونمایی شد.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401080503367
  • خبرنگار :