ثبت هزاران مورد از یک آسیب جدی زایمانی در زنان سیرالئونی

مقامات بهداشتی سیرالئون روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند که از سال ۲۰۲۰ میلادی در این کشور بیش از ۲۶۰۰ مورد فیستول زایمان (مامایی) که نوعی آسیب زایمانی در زنان است، ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، یکی از مقامات بهداشتی سیرالئون در این باره گفت: فیستول مامایی از طریق ارائه مراقبت های با کیفیت در هنگام تولد قابل پیشگیری است و اکثر موارد را می توان با جراحی ترمیم کرد.

این متخصص همچنین هشدار داد: زنان مبتلا به فیستول مامایی که به درمان به موقع و با کیفیت بالا دسترسی ندارند اغلب دچار مشکلات مزمن پزشکی می‌شوند و این بیماری در کشورهای در حال توسعه با سیستم‌های بهداشتی ضعیف، شایع‌تر است.

به گزارش شینهوا، مقامات بهداشتی سیرالئون همچنین اعلام کردند که سیرالئون هنوز با چالش‌های متعددی مانند کمبود داده‌های دقیق و برنامه‌ای سیستماتیک برای شناسایی و درمان بیماران مواجه است.

فیستول یا ناسور در پزشکی به هر نوع ارتباط غیرطبیعی یا مجرای ارتباطی بین دو اندام مختلف یا دو بخش جداگانه از بدن یا حتی دو رگ که در حالت طبیعی باید از هم جدا باشند، گفته می‌شود.

همچنین فیستول مامایی، سوراخی در کانال زایمان است و زمانی رخ می‌دهد که قسمتی از جنین به رغم انقباضات شدید رحمی نتواند به کانال زایمان پیشرفت کند و زایمان، انسدادی در نظر گرفته می شود. این عارضه در انسان‌ها بیش از سایر نخستی‌ها شایع است.

فیستول مامایی اغلب در شرایطی اتفاق می‌افتد که مادر، زایمان طولانی مدت داشته باشد اما به مراقبت‌های پزشکی اورژانسی مانند سزارین دسترسی نداشته باشد. او در اغلبِ روزها در دوره بارداری درد طاقت‌فرسایی را تجربه می‌کند و در بیشتر موارد نوزاد جان خود را از دست می دهد.

کمبود حضور متخصصان مامایی ماهر در هنگام تولد، عدم مراقبت های اورژانسی در دوران بارداری و فقدان حمل و نقل به مراکز زایمان موجب می‌شود تا میزان بالای زایمان طولانی مدت و فرسایشی و در نتیجه ابتلا به فیستول زایمان در کشورهای در حال توسعه یا توسعه نیافته افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۵:۳۰
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1401030302608
  • خبرنگار : 71658