انتشار "راهنمای بالینی دارویی کووید19"/چاپ 467 مقاله علوم پزشکی سمنان در اسکوپوس

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان از چاپ 467 مقاله اساتید و دانشجویان علوم پزشکی استان در اسکوپوس خبر داد.

دکتر مجید میر محمد خانی وظیفه ذاتی حوزه تحقیقات را تولید علم و نگارش مقاله و وظیفه فناوری را استفاده و بهره برداری از این مقالات برای تولید محصول دانست و اظهار کرد: حوزه اصلی و غایی ماموریت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه ارتقا سلامت جامعه است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان 8 مرکز تحقیقات که 3 مرکز دارای موافقت قطعی و 5 مرکز دارای موافقت اصولی از شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. همچنین 2 واحد توسعه تحقیقات بالینی در مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر و امیرالمومنین (ع) و یک آزمایشگاه جامع تحقیقاتی علوم پزشکی استان سمنان در حال فعالیت و آماده ارائه خدمات هستند.

وی افزود: تاکنون دو هزار و 733 مقاله این دانشگاه در اسکوپوس چاپ شده است و با توجه به شیوع کرونا ویروس و استفاده از تهدید به عنوان فرصت، مقالات زیادی پیرامون کووید19 نیز چاپ شد.

وی با اشاره به نگارش مقالاتی درباره بیماری نوظهور کروناویروس گفت: همچنین 40 طرح مصوب و همچنین کتاب راهنمای بالینی دارویی کووید19 با اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت فرهنگ و ارشاد جهت ارتقاء سطح علمی مردم در حوزه سلامت به چاپ رسید.

دکتر میر محمد خانی اضافه کرد: یک مرکز رشد فناوری سلامت شامل 8 واحد فناورانه در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که 10 اختراع و 6 طرح فناورانه دارند و هدف ما این است که با مراجعه صنعت به دانشگاه، تولید محصول داشته باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان از تصویب 89 طرح تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در یک سال اخیر تعداد اختراعات ثبت شده توسط پژوهشگران دانشگاه با 3 اختراع جدید، افزایش خوبی داشته است و علاوه بر این 4 طرح فناورانه در سال جاری در دانشگاه مصوب گردید.

وی افزود: تعداد مقالات دانشگاه در پایگاه Scopus در سال 2021 برابر با 467 و تعداد مقالات چاپ شده با همکاری بین المللی برابر با 116 است که هر دو شاخص نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری دارند.

دکتر میر محمد خانی تصریح کرد: مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و مرکز تحقیقات توانبخشی، عصبی عضلانی موفق به اخذ موافقت قطعی از سوی شورای گسترش وزارت بهداشت شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به آخرین ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان رتبه 13 را در بین دانشگاه‌های تیپ دو علوم پزشکی کشور و رتبه 21 را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کسب کرده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400112720997
  • خبرنگار :