نایب رئیس کمیسیون کشاورزی:

تولید علوفه به روش هیدروپونیک باعث صرفه‌جویی در آب می‌شود

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید علوفه به روش هیدروپونیک در شرایط گلخانه‌ای باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود، گفت: این روش در خراسان جنوبی برای تامین خوراک دام مورد استفاده قرار گرفته است و در شرایط خشکسالی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

پرویز اوسطی ۱۳ آبان‌ماه در حاشیه بازدید تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی از شرکت شیر و گوشت زاگرس در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این مجموعه با پشتوانه علمی ایجاد شده است و این ظرفیت وجود دارد که زنجیره ارزش در این شرکت به‌طور کامل شکل بگیرد.

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید علوفه به روش هیدروپونیک در شرایط گلخانه‌ای باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود، عنوان کرد: این روش در خراسان جنوبی برای تامین خوراک دام مورد استفاده قرار گرفته است و در شرایط خشکسالی می‌تواند کمک‌کننده باشد و میزان تولید علوفه را تا پنج برابر افزایش دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مجموعه شیر و گوشت زاگرس می‌تواند در بحث تولید کودهای زیستی و عالی ورود پیدا کند، گفت: این نوع کود در تولید محصول سالم کمک‌کننده است و برای فروش نیز بازار خوبی دارد.

اوسطی بیان کرد: باتوجه به محدودیت در تامین نهاده‌های دامی، شرکت‌های تولید شیر و گوشت می‌توانند به سمت تغییر جیره غذایی دام‌ها حرکت کنند، خوشبختانه شرکت شیر و گوشت زاگرس با ظرفیت کامل در حال فعالیت است و می‌تواند با راه‌اندازی واحدهای فرآوری و تولید علوفه زنجیره ارزش محصولات خود را کامل کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی واحد تصفیه پساب در شرکت شیر و گوشت زاگرس، یادآور شد: آب تصفیه شده در این واحد بسیار غنی است و می‌تواند برای توسعه و احداث باغات مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد: شرکت شیر و گوشت زاگرس در راستای حمایت از واحدهای دامداری کوچک می‌تواند شیر تولیدی این واحدها را جمع‌آوری کند تا این واحدها نیز تقویت شوند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۳ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400081309794
  • خبرنگار :