فعالیت ۳۸۲ خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۳۸۲ خانه ورزش روستایی مجهز در استان فعالیت دارد.

ادهم کردزابلی در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر بحث ورزش استان توسعه قابل توجهی داشته و سیستان و بلوچستان ورزشکاران زیادی را در عرصه ملی و بین المللی معرفی کرده است.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: یکی از مواردی که در اداره کل ورزش استان توجه بسیار به آن شده بحث توسعه ورزش قهرمانی و همگانی بوده است.

وی همچنین به برنامه های هفته تربیت بدنی در استان نیز اشاره کرد و افزود: ۳۰۰ ویژه برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش از ۲۶ مهر تا دوم آبان در سراسر این استان اجرا می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان، غبارروبی و عطر افشانی گلزارشهدا، تجلیل از ورزشکاران مدال آور، برگزاری رقابت های ورزشی، همایش های مختلف و افتتاح طرح های ورزشی را از مهمترین برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش ۱۲ خانه و زمین چمن مصنوعی در استان افتتاح می شود اظهار کرد: با بهره برداری از این تعداد زمین چمن مصنوعی استان به ۱۷۴ مورد می رسد.

وی ادامه داد: همزمان با این هفته ۱۳ پروژه ورزش با اعتبار هفت میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان در سیستان و بلوچستان افتتاح می شود.

کردزابلی تصریح کرد: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه بامواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان وبلوچستان همچنین با اشاره به توسعه زیر ساخت های ورزشی در سیستان و بلوچستان گفت: در ۲ سال اخیر با رشد زیر ساخت ها سرانه ورزشی استان با ارتقای ۱۰ سانتی متر به ۵۲ سانتی متر رسیده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400072719091
  • خبرنگار : 50191