رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان بوشهر:

مدارس دولتی فقط هزینه بیمه و کتاب را دریافت کنند

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام فقط می‌توانند حق بیمه و هزینه کتاب را دریافت کنند و دریافت هرگونه وجهی به صورت اجباری غیرقانونی و با متخلف طبق قانون برخورد می‌شود.

احمد قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مدارس موظف هستند آدرس و شماره تلفن ستاد نظارت بر ثبت‌نام و آدرس سامانه شکایات را در تابلو اعلانات نصب کنند. 

وی خاطرنشان کرد: البته تعدادی از مدارس خاص مانند مدارس شاهد، استعدادهای درخشان و هئیت امنایی طبق شرایطی می‌توانند هزینه برگزاری کلاس‌های فوق برنامه را از دانش‌آموزان اخذ کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: البته با توجه به وضعیت نامساعد اقتصادی و هزینه بسیار بالای مدارس، ما از اولیای محترمِ دانش آموزان خواهش می‌کنیم در حد توان با مدارس همکاری کنند.

قاسمی افزود: لازم به توضیح است در این زمینه تا الان با تشکیل تیم‌های نظارتی در سطح استان و مناطق و شهرستان با محوریت نظارت بر فرایند ثبت‌نام حدود ۷۷ درصد مدارس استان مورد بازدید قرار گرفته است و هم اکنون نیز این نظارت درحال انجام و پیگیری است.

این مسئول در زمینه نتیجه نظارت اضافه کرد: چندین مورد به صورت سهوی و بخاطر ناآگاهی، از بخشنامه‌ها تخلف صورت گرفته بود که به صورت جدی، این موارد پیگیری و فرایند ثبت نام به روال قانونی انجام گرفت و با متخلفین طبق قانون برخورد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400061712494
  • خبرنگار : 50148