اجلاس غيرمتعهدها فرصتي مناسب براي بخش خصوصي

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: برگزاري اجلاس سران كشورهاي جنبش عدم تعهد و حضور سران بيش از 120 كشور در ايران فرصت خوبي براي فعالان اقتصادي در بخش خصوصي و دولتي است.

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: برگزاري اجلاس سران كشورهاي جنبش عدم تعهد و حضور سران بيش از 120 كشور در ايران فرصت خوبي براي فعالان اقتصادي در بخش خصوصي و دولتي است.

محمد رجايي، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد تاثيرات اقتصادي برگزاري اجلاس سران كشورهاي جنبش عدم تعهد در ايران گفت: برگزاري اجلاس يك فرصت مناسب براي ايران است كه با رياست و تشكيلات جنبش عدم تعهد وجهه‌ جهاني خود را بهبود ببخشد و ارتباط سريع‌تر و راحت‌تري با كشورهاي جهان از جمله كشورهاي عضو اين جنبش برقرار كند.

وي ادامه داد: برگزاري اين اجلاس در ايران مي‌تواند به افزايش اثرگذاري كشور در معادلات بين‌المللي منجر شود.

نماينده مردم گناباد گفت: ايران مي‌تواند با توجه به اهداف و آرمان‌هاي خود بيش از پيش در جهت هدف بدون تعهد بودن جنبش حركت كند كه يكي از آن اهداف پيشبرد مسائل اقتصادي است كه هم براي ايران و هم براي اعضاي اين جنبش مي‌تواند مثمرثمر باشد.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس اظهار كرد: سران 120 كشور جهان براي برگزاري اين اجلاس در ايران حاضر شده‌اند كه اين فرصت بسيار خوبي براي بخش خصوصي و كارشناسان اقتصادي است كه با ايجاد ارتباط با بدنه كارشناسي‌ ميهمانان اجلاس در تهران زمينه مراوده و قراردادهاي تجاري آينده را فراهم كند تا به اين ترتيب نقش موثري در شرايط اقتصادي فعلي كشور ايفا كنند و بتوانند با فعالان اقتصادي ساير كشورها ارتباط برقرار كنند.

وي با اشاره به تحريم‌هاي جامعه جهاني عليه ايران گفت: رياست ايران بر جنبش عدم تعهد مي‌تواند در بي‌اثر شدن تحريم‌هاي اعمال شده موثر باشد. ضمن اينكه كشورهاي پيشرفته و صنعتي از جمله هند، مالزي و سنگاپور هم در زمره ميهمانان اين اجلاس قرار دارد و مي‌توانيم مراودات را در اين قالب با آنها هم افزايش دهيم.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس در پايان تاكيد كرد: لازم است مسئولان برگزاري اين اجلاس را فرصتي مغتنم شمرده و از پتانسيل‌هاي برگزاري آن در ايران استفاده كنند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 0000160420
  • خبرنگار : 71359

برچسب‌ها