خیابان ویلا و بازارچه اودلاجان دو مرکز اصلی فروش صنایع دستی در پایتخت هستند. خیابان ویلا در دهه ۴۰ اهمیت به واسطه ساختمان اتاق بازرگانی و هتلهای مدرن در آن اهمیت پیدا کرد و محلی برای عبور و مرور تاجران و گردشگران ایرانی و خارجی شد. وجود فروشگاههای صنایع دستی و آژانسهای مسافرتی این خیابان را به یک برند تبدیل کرد. نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی پایتخت نیز مهرماه سال ۱۳۹۵ در بازار اودلاجان افتتاح شد. اما واردات محصولات ترک، پاکستانی و چینی و عرضه آن به جای صنایع دستی، مشکلات اقتصادی، گران شدن دلار و ورود کم گردشگران خارجی باعث کسادی این بازار شده است.
اخبار مرتبط
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات