نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق نظر مسوولین شرکت پالایش و پخش، متانول در بنزین تولید داخل استفاده نمیشود و موضوع استفاده متانول در تولید بنزین به صورت آزمایشگاهی مطرح بوده و هنوز تبدیل به تولید صنعتی نشده است.
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق نظر مسوولین شرکت پالایش و پخش، متانول در بنزین تولید داخل استفاده نمیشود و موضوع استفاده متانول در تولید بنزین به صورت آزمایشگاهی مطرح بوده و هنوز تبدیل به تولید صنعتی نشده است.
علی مروی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خاطرنشان کرد: در جلسهی روز گذشته کمیسیون انرژی با حضور نمایندگان شرکت پالایش و پخش، سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد، موضوع آلایندگی کلانشهرها مطرح و میزان تاثیرگذاری سوخت در این آلایندگی مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در ماههای اخیر بحث وجود متانول در بنزین و تاثیر آن در آلودگی در مجامع مختلف مطرح شده که نمایندگان سازمان پالایش و پخش ضمن تکذیب این موضوع تاکید داشتند که تولید بنزین با متانول هنوز در مرحلهی آزمایشی است و این در حالی است که تولید بنزین با این ماده اولیه تاثیری در آلایندگی نخواهد داشت.
مروی تصریح کرد: بحث آلودگی در کشور موضوعی است که دلایل مختلفی دارد و نمایندگان سازمان محیط زیست در این جلسه بیش از 20 عامل به غیر از سوخت را در آلودگی موثر دانستند که کیفیت پایین خودروها و همچنین وجود خودروهای با عمر بالا در کشور از جمله این عوامل بود که باید با حساسیت بالا نسبت به معاینه فنی خودرو، تولید خودرو با استانداردهای یورو 4 به بالا و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در مسیر کاهش عوامل آلاینده گام برداریم.
وی یکی دیگر از عوامل آلودگی را موتورخانهها و تاسیسات ساختمانی بیکیفیت یا فرسوده دانست و گفت: به عنوان مثال بیمارستان میلاد توانسته است با بهبود و تجهیز تاسیسات ساختمانی خود 20 درصد در مصرف سوخت صرفهجویی و بیش از این مقدار در کاهش آلایندگی تاثیرگذار باشد.
نماینده مردم نیشابور در پایان خاطرنشان کرد: بنزین تولید داخل هیچ تفاوتی با بنزین وارداتی گذشته ندارد و از لحاظ کیفیت نیز به سمت استانداردهای روز دنیا در حال حرکت است و ما توانستهایم در کشور بنزین با اکتان 85 درصد به بالا تولید کنیم که تقریبا برابر استانداردهای روز دنیا است.
انتهای پیام
نظرات