به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد علی محمد احمدی دوشنبه، 19 آذر ماه در شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه، آموزش و پرورش استان باید به سمت اهداف ملی حرکت کند، گفت: آموزش و پرورش آرام آرام از سیستم انتقال اطلاعات به سمت فرآیند مهارت آموزی برود .
وی با تاکید بر روند مهارت آموزی در سطوح مختلف دانش آموزی استان اظهار کرد: اگر برنامه ۴۰ نوع مهارت آموزی محلی در آموزش و پرورش وارد فاز اجرا شده است همه دستگاه های اجرایی استان از جمله کمیته امدادامام(ره)، بهزیستی، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه ها از این فرصت برای مخاطبین خود استفاده کنند .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نرخ بی سوادی این استان ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری است و دلیل آن شرایط سخت استان، وجود کودکان دارای بیماری صعب العلاج، استثنایی، اختلال ذهنی، مشکلات جسمی حرکتی، کودکان کار و بدسرپرست است، همه دستگاههای و سازمانها از جمله نهادهای حمایتی باید آموزش وپرورش را در این راستا یاری کنند.
احمدی با بیان اینکه دیگر بس است که آموزش و پرورش را سازمان انتقال اطلاعات بدانیم، تصریح کرد: همه دستگاهها همکاری و کمک تا زمینه را فراهم کنیم که آموزش و پرورش به سمت مهارت آموزی و حرکت کند.
وی با اشاره به انسداد مبادی بی سوادی در استان ادامه داد: تلاش شود تا نرخ لازم التعلیم استان افزایش یابد و همچنین بی سوادان بزرگسال که در برخی مناطق استان آمارشان بالاست کاهش یابند و برای رساندن استان به متوسط کشوری تلاش کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کودکان کار استان تنها در شهرها نیستند بلکه در روستا ها و عشایر نیز وجود دارد که از طریق سازمان امور عشایر کشور دنبال شود تا این مساله مدیریت شود. همچنین برای کودکان کار شهری نیز شهرداری و بهزیستی و دیگر سازمانها و نهادها چاره اندیشی کنند.
احمدی تاکید کرد: برای هزینه کمتر و کیفیت بهتر آموزش طرح روستا مرکز در مناطق محروم استان اجرا شود تا دانش آموزان لازم التعلیم از تحصیل باز نمانند.
وی با اشاره به به اهمیت سفرها و اردوهای دانش آموزی بخصوص راهیان نور اضافه کرد: این سفرها باید ارزش های ملی، دینی و دفاعی ما را منتقل کند و به نوعی مهارت گروهی و جمع پذیری را مورد توجه ویژه قرار دهد.
نظرات