• یکشنبه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: mazandaran-44659

عمل موفقیت آمیز پریکاردیت فشارنده قلب برای نخستین بار در بابل

عمل موفقیت آمیز پریکاردیت فشارنده قلب برای نخستین بار در بابل

فوق تخصص جراحی قلب و عروق و رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان روحانی بابل از عمل موفقیت آمیز بیمار مبتلا به پریکاردیت فشارنده برای نخستین بار در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد.

به گزارش ایسنا مازندران، حمیدرضا وفایی تصریح کرد: بیمار آقای 56 ساله با شکایت تنگی نفس و خستگی زودرس هنگام فعالیت به این مرکز مراجعه کرد و پس از بررسی‌های اولیه بیماری پریکاردیت فشارنده تشخیص داده شد.

رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان روحانی بابل خاطرنشان کرد: پریکاردیت فشارنده اختلال نادری است که در اثر ایجاد تدریجی بافت جوشگاهی (اِسکار) در پریکارد، در پاسخ به آسیب قبلی روی می دهد.

وفایی افزود: با پیشرفت بیماری پریکاردیت فشارنده نشانه های احتقان ریوی شامل تنگی نفس کوششی ایجاد تنگی نفس در هنگام فعالیت، سرفه و تنگی نفس در وضعیت خوابیده ایجاد می شوند.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: انواع خفیف بیماری پریکاردیت فشارنده با محدود کردن مصرف نمک و تجویز داروهای ادرار آور درمان می شوند، اما در بیشتر بیماران مبتلا به پریکاردیت فشارنده علامتدار باید بیماری پریکارد قلب به وسیله عمل جراحی برداشته شود.

وفایی تصریح کرد: عمل فوق برای نخستین بار در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد که بیمار در عمل موفقیت آمیز جراحی قلب باز قرار گرفت و با حال عمومی خوب از این مرکز مرخص شدند.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری یکی از بیماری های نادر می باشد که درمان آن نیازمند به جراحی است که جراحی آن نیز به طور معمول با مرگ و میر فراوان همراه است اما خوشبختانه این عمل با موفقیت انجام شده است.

رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان روحانی بابل گفت: در این بیماری پریکارد سخت شامه ضخیم و سفت می شود و به قلب فشار وارد می کند و از دلایل آن می توان به سابقه عمل جراحی قلبی، رادیوتراپی و عفونت هایی مثل سل و غیره اشاره کرد.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق در پایان با تشکر از تلاش تمام پرسنل اتاق عمل، بخش مراقبت‌های ویژه جراحی قلب باز و تیم بیهوشی به سرپرستی دکتر حمیدی به مردم مازندان و بابل گفت: در مركز جراحی قلب و آنژیوگرافی این بیمارستان همه نوع جراحی‌ بیماری‌های قلب و عروق انجام می‌شود و نیازی به اعزام بیماران به تهران و سایر مراکز نیست.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha