• دوشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: khouzestan-114777

عملیات نجات‎بخشی کوشک حمیدیه آغاز شد

عملیات نجات‎بخشی کوشک حمیدیه آغاز شد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمیدیه با اعلام این‎که مرمت اضطراری بنای تاریخی کوشک حمیدیه آغاز شده است گفت: احیای کلی این مجموعه با اختصاص اعتبارات لازم در فازهای بعدی انجام می‎شود. 
  
به گزارش ایسنا ـ منطقه خوزستان، حسن بهداد اظهار داشت: در راستای استحکام‎بخشی و مرمت اضطراری کوشک حمیدیه، مرحله اول مرمت این کوشک آغاز شده و قرار است در این مدت نقاطی که بر اثر بارندگی و فرسایش آسیب دیده‎اند مرمت و احیا شوند. 
  
او با بیان این‎که انتظار داریم در فازهای بعدی و با تصویب اعتبارات، مرمت کلی کوشک را انجام و آن را احیاء کنیم افزود: 
آغاز عملیات مرمت این بنای تاریخی حرکتی است از سوی اداره‎کل میراث فرهنگی استان که حسن نیت خود نسبت به حفاظت از این بنای تاریخی را اثبات کرده است. 
  
رئیس اداره میراث فرهنگی حمیدیه با اظهار امیدواری نسبت به این‎که در آینده با تعیین تکلیف شدن بنا احیای آن نیز در فازهای بعدی به صورت کامل در دستور کار قرار گیرد عنوان کرد: باتوجه به این‎که چندین جلسه را با عزیزان سازمان آب و برق برگزار کردیم و نامه‎نگاری‎های متعددی نیز با این سازمان انجام دادیم، انتظار داریم این سازمان موضع خود را نسبت به کوشک حمیدیه اعلام کند چراکه درخواست خود مردم شهرستان، دوستداران میراث فرهنگی و فعالان اجتماعی این است که این محوطه و خود مجموعه کوشک حمیدیه احیاء و به یک مجموعه فرهنگی با بهره‎برداری فرهنگی تبدیل شود تا بتواند نیازهای مردم شهرستان و منطقه را مرتفع کند. 
  
وی با اشاره به این‎که در شهرستان حمیدیه ظرفیت‎های والایی در حوزه‎های مردم‎شناسی، یادبودها و یادمان‎ها وجود دارد اضافه کرد: مجموعه کوشک حمیدیه نیز می‎تواند پشتوانه خوبی برای این ظرفیت‎ها باشد زیرا از این بنا می‎توان به عنوان موزه مردم‎شناسی، موزه دفاع مقدس، مجتمع فرهنگی و یا فرهنگسرا استفاده کرد. 
  
بهداد عملی شدن این اقدامات را منوط به تزریق اعتبارات لازم برای احیای این مجموعه دانست و افزود: اداره‎کل میراث فرهنگی با حسی که نسبت به این بناهای تاریخی دارد نسبت به کوشک حمیدیه اعتبارسنجی لازم را انجام داد و مرمت اضطراری آن را آغاز کرد و ما امیدواریم بتوانیم اعتبارات لازم برای فازهای بعدی مرمت را نیز داشته باشیم.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha