• شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۲ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: kerman-24778

معاون دادگستری کرمان:

«کفويت» و «هم شأني»، در ازدواج شرط مهم و اساسي است

معاون قضایی دادگستری شهرستان کرمان گفت: «کفويت» و «هم شأني»، در ازدواج شرط مهم و اساسي است و چون دامنه تعريف اين واژه بسيار وسيع و گسترده است، افراد با ديدگاه هاي خاص خود آن را تفسير مي کنند.

 

"علی نخعی" در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، با اشاره به تبلورعدم رعایت کفویت در ازدواج در میان پرونده های محاکم خانواده دادگستری افزود: در بسياري از مجتمع هاي آموزشي که جوانان مشغول تحصيل اند و موقعيت هاي مناسبي براي ازدواج آنان فراهم مي گردد ، دیده می شود با برداشت هاي اشتباه از کلمه «کفو» زندگي را بر پايه هاي سست و ناپايدار بنا مي کنند و معمولاً براي واژه «کفو»، معاني همشهري بودن، تشابه مدرک تحصيلي، هم تراز بودن در سطوح مادي و ... را در نظر می گیرند.

 

معاون قضایی دادگستری شهرستان کرمان تصریح کرد : کفو و هم شأن هر کسي آن است که از نظر معنوي و اعتقادي با او در يک سطح باشد و یا انساني که شيفته علم است ، کفو او کسي است که به علم احترام بگذارد و طلب علم را دوست داشته باشد و از يک خانواده علمي و روحاني باشد.

 

وی از دیگر مسائل مهم و تأثیر گذار در تداوم یک زندگی مشترک را موافقت کامل خانوادها قبل ازدواج ذکر کرد و بیان کرد : خانواده ایرانی برایش مهم است که با چه کسی وصلت می‌کند، فرزندش چه کسی را به عنوان همسر برگزیده است و قرار است چه کسانی را به عنوان خویشاوندان سببی به شبکه‌ اجتماعی خود بیافزاید و از این نظر خانواده می‌کوشد نظارت و کنترلش را بر ازدواج فرزندان حفظ کند.

 

نخعی ادامه داد: به همین سبب چنانچه ازدواج زوجین در بدو امر با موافقت کامل خانواده ها انجام نگیرد در مراحل بعدی مسائلی رخ نمایی خواهد کرد که تزلزل زندگی مشترک را باعث خواهد شد.

 

وی علاقه زوجین به یکدیگر در بدو ازدواج را از مهمترین موارد استحکام زندگی برشمرد و اذعان کرد : علاقه در زندگی خود یکی از عوامل استحکام زندگی مشترک محسوب می شود و با بررسی اجمالی در پروندهای محاکم خانواده مشخص می گردد ازدواج هایی که با تحمیل والدین صورت می گیرید نیز پایداری زیادی را ندارند.

 

این مقام قضایی خاطر نشان کرد : توجه به سه اصل کفویت ، موافقت خانواده ها در ازدواج و علاقه زوجین می تواند زندگی خوب ، پایدار و مبتنی بر آرامشی را به ارمغان بیاورد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha