به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام قبلی قرار بود نخستین کشتی بوشهر-دوحه حرکت خود را دوم شهریور ماه آغاز کند که به گفته سیاوش ارجمند زاده - مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر - این کشتی قابلیت جا به جایی هزار و ۶۰۰ نفر مسافر و دو هزار تن بار را به صورت کانتینری دارد.
با وجود آنکه قیمت بلیط این کشتی و دیگر جزئیات سفر آن که قرار بود به صورت هفتگی انجام شود، مشخص شده بود اما این اتفاق نیافتاد، نهایتاً همین مسئول دولتی به ایسنا گفت: مشکلاتی برای این کشتی به وجود آمد و در درجه دوم میخواستیم مسافر را هم به صورت همزمان به این سفر برسانیم و قرار بود، آژانسهای مسافرتی و تورهای گردشگری این کار را انجام دهند و نسبت به فروش آن اقدام کنند.
ارجمندزاده در گفت و گو با ایسنا درباره علت تاخیر بیش از دو هفتهای حرکت این کشتی و آیا این موضوع به صورت کلی منتفی شده است یا خیر؟ افزود: این که پس از حدود ۲۰ روز از موعد حرکت نخستین کشتی ایرانی بوشهر-قطر گذشته و این اتفاق نیفتاده است، دلایل مختلفی دارد و یکی از آنها مشکلاتی است که در دوحه به وجود آمده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر دوحه ترمینال مسافری خود را بازسازی میکند و قرار شده به زودی عملیات بازسازی تمام شود اما هنوز زمان آن را نمی دانیم. از سوی دیگر کشتی در نظر گرفته شده باید بتواند از سوخت یارانه ای استفاده کند و اگر قرار باشد که سوخت این کشتی با نرخ آزاد محاسبه شود صرفه اقتصادی و مزیتی نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل ندارد، در همین راستا شرکت خصوصی مورد نظر پیشنهادات خود را برای دریافت سوخت یارانهای ارائه کرده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: نمی توانم این مشکلات را نشانه منتفی شدن پروژه کشتیرانی بوشهر-دوحه قلمداد کنم اما مشکلات بسیاری در این زمینه به وجود آمده و امیدوارم هرچه سریعتر حل شود که البته زمان آن را نمی دانم.
انتهای پیام
نظرات