• چهارشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99122720904
  • خبرنگار : 50182

دبیر ستاد انتخابات استان اعلام کرد

ثبت‌نام 1076 داوطلب برای انتخابات شوراها در کرمانشاه/ احتمال افزایش آمار ثبت‌نام کنندگان

ثبت‌نام 1076 داوطلب برای انتخابات شوراها در کرمانشاه/ احتمال افزایش آمار ثبت‌نام کنندگان

ایسنا/کرمانشاه دبیر ستاد انتخابات ۱۴۰۰ استان کرمانشاه با اشاره به ثبت نام نهایی ۱۰۷۶ دواطلب شرکت در انتخابات شوراهای شهر در سطح استان، گفت: حدود ۶۰ نفر دیگر نیز در فرصت قانونی ثبت نام کرده و در انتظار تایید فرمانداران هستند که در صورت تکمیل مدارک به آمار ثبت نام نهایی اضافه می‌شوند.

جلیل بالایی اظهار کرد: بیشترین آمار ثبت نام کنندگان مربوط به شهر کرمانشاه با ۲۲۵ داوطلب و کمترین مربوط به شهر گودین با هشت داوطلب می باشد. 

وی به مدرک تحصیلی ثبت نام کنندگان نیز اشاره کرد و گفت:  ۶۳۰ نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی لیسانس، ۲۹۹  نفر فوق لیسانس، ۱۴ نفر دکتری، ۸۳ نفر فوق دیپلم و ۳۲ نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات استان میزان ایثارگری ثبت نام شدگان را ۱۷  هم درصد و سهم افرادی که سابقه عضویت در شوراها داشته اند را  ۱۸ درصد اعلام کرد.

وی گفت: خوشبختانه در این دوره بیش از  ۸۷ درصد داوطلبین لیسانس و بالاتر  هستند،  ۸۴ درصد داوطلبان زیر ۵۰ سال دارند و میزان حضور زنان یازده درصد است که این شرایط می تواند به فضای انتخابات امید و نشاط  را تزریق کند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه گفت: با فرض تایید همه نامزدها برای هر کرسی شوراهای شهر در سطح استان به طور متوسط پنج و نیم نفر با هم رقابت می کنند. البته این عدد در شهر کرمانشاه ۲۰ نفر و در شهرهای کوچک بین دو تا ۹ نفر است.

بالایی در ادامه با تقدیر از همه کسانی که با احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت خویش و اداره امور شهرها و با شناخت دقیق از اوضاع کنونی برای عضویت در شوراهای شهرهای استان ثبت نام کردند، گفت: حضور و مشارکت نامزدها در گروه ها و اقشار مختلف مردم  زمینه ساز یک مشارکت خوب و به لطف خدا یک رقابت جدی خواهد بود.

وی نقش گروه های مرجع، تخصصی، صنفی  و شخصیت های موثر و ذی نفوذ  را در تشویق و ترغیب نیروهای متخصص و جوان برای ثبت نام در انتخابات شوراها موثر دانست و از همکاری و احساس مسئولیت آنان تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha