• یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99122418385
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول مطرح کرد:

جذابیت باند فرودگاه بجنورد برای دانشجویان خلبانی

جذابیت باند فرودگاه بجنورد برای دانشجویان خلبانی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: باند فرودگاه بجنورد، یکی از باندهایی است که برای دانشجویان رشته خلبانی از جذابیت خاصی برخوردار است.

ابراهیم قدمگاهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به راه اندازی مرکز هوانوردی طی چند روز گذشته در بجنورد اظهارکرد: در واقع این مرکز هوانوردی می تواند به دلیل موقعیت فرودگاه جایگاه بسیار خوبی پیدا کند چراکه در منطقه شرق، شمال شرق و شمال کشور مرکز هوانوردی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای هر آموزشی یک مکان نیز مورد نیاز است، افزود: فرودگاه بجنورد به علت موانع طبیعی که در اطراف آن وجود دارد و همچنین باند طولانی جذابیت خاصی را برای دانشجو ایجاد می کند.

قدمگاهی ادامه داد: علاوه بر آن دانشجویان رشته هوانوردی بعد از گذراندن تعدادی از دوره ها، نیاز است که پرواز ناوبری نیز داشته باشند که فرودگاه بجنورد از لحاظ داشتن تجهیزات ناوبری می تواند این امکان را برای دانشجویان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نیز مرکز آموزش هوانوردی در فرودگاه بجنورد راه اندازی شد اما بنا به دلایلی فعالیت آن لغو شد، تصریح کرد: در واقع راه اندازی این مرکز علاوه بر اینکه می تواند به دانشجویان همین منطقه آموزش های لازم هوانوردی را ارائه دهد از سوی دیگر به دلیل اینکه تعداد مراکز آموزش هوانوردی در کشور بیشتر از چهار تا پنج مرکز نیست، می تواند برای استان درآمد زا نیز باشد و می توان عاملی برای توسعه در نظر گرفت.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که قرار بر این بود تا ایرتاکسی نیز در فرودگاه بجنورد راه اندازی شود و بالاخره نتیجه این طرح به کجا رسید؟ بیان کرد: برای راه اندازی ایرتاکسی باید مجوزهای لازم از سوی شورای عالی امنیت کشور صادر شود و صدور این مجوز در دست شرکت هواپیمایی نیست و تا زمانیکه این مجوز صادر نشود ایرتاکسی در هیچ جای ایران فعالیت نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا پیگیری های لازم از سوی این مرکز هوانوردی در حال انجام است تا دو فروند هواپیما با ظرفیت حدود ۴۰ نفر خریداری شود و از طریق این مرکز پروازهایی به سایر نقاط کشور همچون کیش نیز انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha