به گزارش ایسنا، دکتر شادی بنی اسدی، دانشیار فارماکولوژی بالینی دانشگاه گفت: این بسته آموزشی به منظور طراحی و اجرای هر چه بهتر مطالعات در دوران پاندمی کووید-۱۹ طراحی شده و برای عموم محققان قابل استفاده و مفید است.
دبیر علمی این برنامه افزود: در این بسته آموزشی، اجزای راهنمای اسپریت SPIRIT (Standard Protocol Items: Recommendations for Interventional Trials) که استانداری بینالمللی برای نگارش پروتکل کارآزمایی بالینی است به طور کامل توضیح و با ذکر مثالهای متعدد آموزش داده شده است.
به گفته وی مطالب گردآوری شده جزو بستههای توانمندسازی اعضای هیئت علمی و دارای امتیاز روش تحقیق (۷,۵ امتیاز) است.
این عضو هیئت علمی دانشگاه فصول این برنامه آموزشی را شامل تعریف و انواع مطالعات کارآزمایی بالینی، اجزای مهم یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده ، نحوه نوشتن پروتکل یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده بر مبنای استانداردهای بین المللی، نحوه ثبت کارآزمایی های بالینی ، نحوه مدیریت و آنالیز داده ها و مرور کارآزماییهای بالینی در کوید-۱۹ ذکر کرد.
بنی اسدی در خاتمه تاکید کرد: در بسته آموزشی مذکور مطالب کاربردی زیادی در خصوص انجام مطالعات کارآزمایی بالینی در فاز های مختلف کووید-۱۹ ارایه شده است و دسترسی به این بسته آموزشی از طریق پلتفرم آموزش مجازی دانشگاه به آدرس www.cme.sbmu.ac.ir برای علاقمندان امکان پذیر است.
براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان مسیح دانشوری؛ بسته آموزشی مذکور با همکاری دکتر شادی بنی اسدی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشیار فارماکولوژی بالینی، دکتر فاطمه حسینی بهارانچی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و استادیار آمار زیستی، دکتر فریبا قربانی پژوهشگر مرکز تحقیقات بیماری های نای و دکترای تخصصی پژوهشی و دکتر گیتی پوردولت فوق تخصص بیماری های ریوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آماده و ارایه شده است.
انتهای پیام
نظرات