• یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99122418002
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد:

اعطاء ۷۱۰ میلیارد تسهیلات به مددجویان تحت پوشش لرستان

اعطاء ۷۱۰ میلیارد تسهیلات به مددجویان تحت پوشش لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت امسال بیش‌از ۹۳۰۰ فقره وام‌ در حوزه‌های کارگشایی، ودیعه مسکن و ساخت مسکن در حوزه حمایت جهیزیه و ازدواج جوانان، درمان بیماران مجموعه با مبلغی بالغ‌بر ۷۱ میلیارد تومان اعطا کرده‌است.

جاسم محمدی فارسانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کمیته امداد ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب با دستور امام خمینی(ره) تأسیس شد که نشان دهنده نگاه ویژه ایشان به جایگاه محرومین و مستضعفین است.

وی ادامه داد: با گذشت ۴۲ سال از انقلاب و سابقه و فعالیت کمیته امداد، ما در دنیا نظیر این مجموعه مردمی و انقلابی را نداریم که اینگونه خدمات را بی‌منت به نیازمندان برساند.

محمدی فارسانی با اشاره به این که یکی‌از اتفاقات خوب در مجموعه امداد، ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه بود، عنوان کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تنها صندوقی است که از سال ۹۵ از بانک مرکزی جمهوری اسلامی مجوز فعالیت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان تصریح کرد: این صندوق محل تجمع خیرینی است که هیچگونه سودی از محل سپرده‌گذاری عاید آن‌ها نمی‌شود و تنها سود آن‌ها شراکت با مردم و وعده خداوند مبنی بر بازگشت ۱۸ برابری سود مال آن‌هاست.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ بیش‌از ۹۳۰۰ فقره وام‌ در حوزه‌های کارگشایی، ودیعه مسکن و ساخت مسکن در حوزه حمایت جهیزیه و ازدواج جوانان، درمان بیماران مجموعه با مبلغی بالغ‌بر ۷۱ میلیارد تومان اعطا شده است.

محمدی فارسانی افزود: از طریق هم‌افزایی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با بانک مهر ایران و صندوق کار آفرینی امید بیش‌از ۳۱۰۰ فقره تسهیلات با مبلغی بالغ‌بر ۲۱ میلیارد تومان پرداخت کرده که بخش عمده‌ای از مشکلات مددجویان حل شده‌است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان افزود: این صندوق فقط مربوط به مددجویان کمیته امداد نیست و ما در زمینه وام کارگشایی که تا الان پنج میلیون تومان بوده، در بعضی از جاها به نیازمندانی که تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند و با این مبلغ مشکل آن‌ها حل می‌شود نیز اهدا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این تسهیلات پنج میلیون تومانی بازپرداخت ۶۰ ماهه دارد و حتی کارمزد به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد که بنا شده سقف این وام‌ها به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha