• چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99122015862
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

نیازمندیهای زندانهای آذربایجان غربی رفع می شود

نیازمندیهای زندانهای آذربایجان غربی رفع می شود

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از تداوم پایش و غربالگری زندانهای استان خبرداد.

علی اکبر گروسی امروز ۲۰ اسفند در ششمین جلسه کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان آذربایجان غربی گفت: پایش و غربالگری زندانهای استان به صورت مستمر ادامه دارد و از هر محمل قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان بهره گرفته می شود.

وی بااشاره به سفر اخیر رییس قوه قضاییه به استان و بررسی مشکلات قضایی افزود: برخی کمبودها و نیازمندیهای زندانهای استان مورد بررسی قرار گرفت که در ایام آتی تامین خواهد شد.
گروسی افزود: باید متهم را با دلایل احراز و برای وی قرار صادر کرد و قرار هم به او ابلاغ شود، این سخن کاملاً منشاء قانونی دارد و باید همه قضات ما این مهم را مورد توجه قرار دهند.
رییس کل دادگستری استان ادامه داد: در مقایسه با سال ۹۸ که میزان بازداشت متهمین ۲/۱۳ درصد بود، در سال ۹۹ به ۲/۱۱ درصد کاهش یافته یعنی معادل ۴/۱ درصد کاهش بازداشت متهمین را شاهد هستیم.
وی در ادامه از برگزاری تعداد ۱۹۳۷ دادرسی الکترونیک با زندانهای استان خبر داد و این آمار را افزایشی دانست و ابراز امیدواری کرد در روزها و ماه های آتی در کل استان تمام دادرسی های زندانی دار الکترونیک انجام شود.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه اظهار کرد: درمورد مرخصی پایان سال زندانیان هم باید وفق دستورالعمل های ابلاغی قوه قضائیه برنامه ریزی کنیم تا در ایام نوروز زندانیان مستعد در کنار خانواده خود باشند. 
در ادامه این جلسه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه از افزایش تخصیص پابند الکترونیک به زندانیان خبر داد و گفت: با هماهنگی که با مسئولین زندانها صورت گرفته در تلاش هستیم از ظرفیتهای قانونی نهایت بهره را بگیریم و به زندانیانی که امکان استفاده از پابند الکترونیک را دارند تخصیص دهیم. 
در ادامه عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در کاهش جمعیت کیفری زندانها ارائه و در پایان از آقایان غلامعلی حاجی زاده ،اسفندیار برزگری، عباس صفدری، محسن مرادی اوجقاز، مرتضی سلطانی، مهدی محمدزاده، جهانگیر مسعودی، علی طالبی و اسماعیل رجبی به عنوان قضات استان که در زمینه استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس موفق عمل نموده بودند با اهداء لوح تقدیر و هدایا تقدیر و تشکر به عمل آمد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha