• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99121814002
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

بررسی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۰ در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر تبریز

بررسی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۰ در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر تبریز با دستور بررسی تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز برگزار شد.

شهرام دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برخی پروژه‌ها از طریق کمیسیون‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ اضافه شده که لازم است محل درآمد و هزینه‌های آنها مشخص شود.

در ادامه جلسه نامه فرمانداری تبریز در خصوص ایرادات تعرفه عوارض محلی که مصوب شورا است، مورد بررسی قرار گرفت. بر این اساس پس از بررسی مجدد در دو موضوع افزایش بهای فضای سبز و صدور پروانه ساخت، مشخص شد شورای شهر از مصوبه قبلی خود عدول نکرده است و موضوع به هیئت حل اختلاف ارجاع شد.

شهرام دبیری، رییس شورای شهر تبریز گفت: ما در مورد این موضوعات در هیئت تطبیق توافق کردیم و باید در هیئت حل اختلاف مسئله را حل کنیم.

محمد باقربهشتی، عضو شورای شهر تبریز نیز اظهار کرد: بودجه شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان را می‌توانیم در ماده واحده بودجه و پیوست جداگانه مشخص کنیم.

وی اضافه کرد: چند تبصره جدید داریم که برخی از آنها را شهرداری اضافه کرده است، یکی از آنها که موجب تقویت بعد نظارتی شورای شهر می‌شود، مربوط به ذیحسابی است.

رسول موسایی، قایم مقام شهردار تبریز نیز گفت: قرار است سهام خود را در شرکت پیش‌ساخته کاهش دهیم که جزو تکالیف اصل ۴۴ قانون اساسی است و با این کار جزو بخش خصوصی شده و نیازی به درج در بودجه نخواهد بود.

شهرام دبیری، رییس شورای شهر تبریز اضافه کرد: کلیات بودجه تصویب و امروز پروژه‌ها و تبصره‌های بودجه بررسی می‌گیرد و در ارتباط با پروژه‌های عمرانی، کمیسیون‌ها هر چه سریع‌تر لیست تهیه کنند.

وی افزود: در مجموع ۲۳۰ میلیارد تومان به بودجه اضافه کردیم و اگر قرار است پروژه جدیدی افزوده شود، باید مبلغ یک سری از پروژه‌ها را کم کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: امروز تبصره‌ها را نیز تصویب می‌کنیم.

در ادامه تبصره‌های بودجه شهرداری تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

محرم محمدزاده با بیان اینکه خزانه داری متمرکز باید اجرایی شود، گفت: نباید بگوییم با اجرای خزانه‌داری متمرکز شهرداران مناطق انگیزه خود را برای پیگیری از دست می‌دهند.

وی افزود: مناطق مرفه نشین هر روز مرفه‌تر و مناطق کم برخوردار هر روز با مشکلات بیشتر روبرو می‌شوند که این امر عادلانه نیست.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز اظهار کرد: اگر می‌خواهیم خزانه‌داری متمرکز را اجرا کنیم، باید جزئیات آن نیز مشخص شود و اینگونه نباشد که گاهی متمرکز و گاهی غیر متمرکز باشد.

سعید نیکوخصلت گفت: نباید به صورت یک بام و دوهوا جلو برویم و تهدیدها و فرصت‌های خزانه‌داری متمرکز باید مشخص شود.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر تبریز ۱۴ تبصره از تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز بررسی و تصویب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha