• یکشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99121712899
  • خبرنگار : 71415

خودکشی کشاورز معترض هندی همزمان با تداوم اعتراضات

خودکشی کشاورز معترض هندی همزمان با تداوم اعتراضات

در حالی که همچنان هزاران کشاورز معترض هندی از ایالتهای پنجاب، هاریانا و اوتارپرادش کمپ اعتراضی خود علیه اصلاحات کشاورزی تصویب شده توسط پارلمان در سپتامبر گذشته را ادامه می‌دهند، گزارش شده که یک کشاورز ۵۰ ساله امروز یکشنبه با آویزان کردن خودش از یک درخت در یک ناحیه در مرز شهر دهلی خودکشی کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اتفاق در حالی در منطقه تیکری-بهادرگاره در مرز دهلی رخ داده که این منطقه یکی از مکانهای اصلی اعتراضات تظاهرکنندگان به اقدام اخیر در لغو سه قانون کشاورزی است.

به گفته پلیس، این مرد با هویت راجویر سینگ، اهل منطقه هیسار در ایالت هاریانا در شمال هند بوده است. بخش عمده شرکت کنندگان در ناآرامی‌های اخیر کشاورزان معترض اهل این منطقه هستند.

رسانه‌ها گزارش کردند که این مرد ۵۰ ساله در یادداشتی که به جا گذاشته از کشاورزان خواسته تنها بعد از لغو سه قانون جدید کشاورزی و تضمین حداقل قیمت حمایتی برای کشاورزان به خانه برگردند. او نوشته است: درخواست من از دولت (نارندرا) مودی این است که سه قانون جدید کشاورزی را لغو کند. این آخرین آرزوی من است.

هریندر سینگ، عضو ارشد یک سازمان مربوط به اتحادیه‌های صنفی کشاورزان تحت عنوان سازمان SKM ادعا کرد تاکنون ۲۷۴ کشاورز معترض هندی از ۲۶ نوامبر تا کنون به سبب دلایل مختلف جان باخته‌اند.

وی افزود: فرد اخیرا جان باخته از همان روز اول اعتراضات جزو معترضین بود. او پدر دو بچه بود.

این حادثه یک روز بعد از آن رخ داد که کشاورزان معترضان صدمین روز اعتراضات مداومشان در مرز شهر دهلی را گرامی داشتند.

کشاورزان معترض خواستار آن هستند که نارندرا مودی، نخست وزیر هند سه قانون جدید کشاورزی را که ارائه کرده لغو کند. آنها دولت او را به رها ساختن طرح حمایت از حداقل قیمت حمایتی برای کشاورزان به نفع شرکتهای بزرگ متهم می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha