• چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99121310216

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی:

دومین پارک حوزه فناوری و اطلاعات کشور متعلق به پارک خراسان است

دومین پارک حوزه فناوری و اطلاعات کشور متعلق به پارک خراسان است

ایسنا/خراسان رضوی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی گفت: پارک علم و فناوری خراسان بعد از تهران بهترین اکوسیستم دانش بنیان کشور را به خود اختصاص داده است.

مهدی محمدی امروز، ۱۳ اسفند ماه، در بازدید از شرکت‌های فناور و دانش بنیان حوزه ICT پارک علم و فناوری خراسان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پارک علم و فناوری خراسان بعد از تهران بهترین اکوسیستم دانش بنیان کشور را به خود اختصاص داده است. ما باید تمام تلاش خود را بکار ببندیم تا از استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری تخصصی حمایت کنیم. حمایت‌های مالی ما به شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب تسهیلات، توسعه محصولات و بازار صورت می‌گیرد. همچنین از پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی در قالب توسعه فناوری‌ حمایت لازم شد و سعی کرده‌ایم آنچه را که مورد نیاز برای توسعه کشور است، بومی‌سازی کنیم.

وی افزود: مجموع این حمایت‌ها سبب شده که ظرفیت نسبتا خوبی در حوزه دانش‌بنیان به ویژه در اقتصاد دیجیتال، میکرو الکترونیک، الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، نرم افزار و کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شود. از ۶۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان حدود ۴۵ درصد در حوزه میکروالکترونیک، الکترونیک فناوری ارتباطات و اطلاعات و کسب وکارهای اینترنتی هستند. شایان ذکر است خراسان رضوی دومین استان فعال حوزه ICT است.

محمدی عنوان‌کرد: دیجیتال همه ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده، بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه گسترش و بهبود این حوزه کمک کنند تا بتوانیم نقاط ضعف‌ را برطرف نماییم. ما باید ظرفیت‌های موجود در بخش‌های خصوصی را به رسمیت بشناسیم و برای آن مانع ایجاد نکنیم. ما هنوز در حوزه حمل‌ونقل و سلامت مشکل دیجیتالی داریم. با توجه به ظرفیتی که در حال شکل گیری است، امید داریم این فرآیند با سرعت بیشتری به جلو رود.

با توانمندسازی بخش خصوصی می‌توانیم فروش محصول را افزایش دهیم 

در ادامه این بازدید رضا قنبری، رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان، اظهار کرد: تلاش داریم تا در فرآیند اکوسیستم نوآوری و فناوری  همکاری بین دستگاه‌ها حفظ شود. برای افزایش شرکت‌ها در پارک علم وفناوری خراسان اقداماتی همچون راه‌اندازی کارخانه نوآوری و پردیس فردوسی است که  سبب استقرار  بهتر شرکت‌ها  و شناسایی نخبه‌های خراسان می‌شود.

قنبری ادامه داد: در حال حاضر قصد داریم فعالیت مشترکی با آستان قدس آغاز کنیم که با توجه به این امر ما می‌توانیم از امکانات، زیر ساخت‌ها و بازار خوبی که در اختیار ما قرار می‌دهند به توسعه کشور کمک بیشتری کنیم.

وی عنوان کرد: اصلی‌ترین گام برداشته شده برای توسعه این بود که بخش‌های خصوصی توانمند را به احداث مراکز نوآوری در شرکت‌ها هدایت کنیم. نمونه موفق ما در حوزه زعفران تربت حیدریه بود که این امر سبب شد فروش زغفران در بازار چهار برابر شود.

رئیس پارک علم‌ و فناوری خراسان‌ تاکید کرد: سهم استان خراسان رضوی در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور حدود پنج درصد است و نسبت به تهران که ۸۷ درصد است، ضعیف هستیم اما نسبت به استان‌های دیگر بهتریم. همچنان باید تلاش‌های خود را برای افزایش این رقم داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha