• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99121208479
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

جولان ویروس کرونا با عادی انگاری مردم در ایام پایانی سال بیشتر می‌شود

جولان ویروس کرونا با عادی انگاری مردم در ایام پایانی سال بیشتر می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: جولان ویروس کرونا با عادی انگاری مردم در ایام پایانی سال و نزدیک شدن به نوروز بیشتر می‌شود.

به گزارش ایسنا سید مهدی طباطبایی اظهارکرد: بیش از یک سال است که دنیا درگیر بیماری کرونا شده و می‌توان گفت هیچ نقطه ای در دنیا وجود ندارد که از شر این ویروس ایمن مانده باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: با وجود اینکه موارد ابتلا به بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان کمتر از گذشته گزارش می‌شود اما باید در نظر داشت که رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی احتمال شعله ور کردن این بیماری را در پی دارد.

وی با اشاره به جهش یافتگی این ویروس و مشاهده ویروس کرونا انگلیسی در استان گفت: ویروس کرونا مدام تغییر رفتار می‌دهد به همین دلیل از مردم تقاضا می‌کنیم همچون گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا استان از وضعیت زرد خارج نشود و روز به روز شاهد ثبات وضعیت  شیوع این ویروس در استان باشیم.

وی در مورد نزدیک شدن به ایام پایانی سال و شلوغی بازارها بیان کرد: قطعا تعطیل کردن بازارها خسارت‌های مالی جبران ناپذیری به کاسبان وارد می‌کند به جای تعطیل کردن مشاغل اگر هر کس خود را مسئول سلامت جان خود و اطرافیانش بداند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند قطعا کمتر شاهد ابتلا به این ویروس خواهیم بود.

طباطبایی عنوان کرد: با شروع طرح شهید سلیمانی در استان از ابتدای آذرماه تیم‌های مراقبتی از ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر که ارتباط نزدیک با بیماران کرونایی داشته اند تست تشخیص سریع کرونا گرفته که تست ۱۵ درصد این افراد مثبت اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت نیز تیم‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز بیش از ۳۸ هزار و ۶۰۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان عمومی انجام داده اند که از این تعداد برای 2234 مرکز اخطاریه صادر شده و ۳۲۱ مرکز نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha