• شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99120906171
  • خبرنگار : 30054

شروع به کار فروشگاه اینترنتی پلازیو در ایران و منطقه

شروع به کار فروشگاه اینترنتی پلازیو در ایران و منطقه

میل به کاهش هزینه‌، گسترش شعاع فعالیت‌های تجاری و درک صحیح از رفتار مشتری و فروشنده موجب تغییر معیارهای سنتی داد و ستد و حرکت بازار به سمت خرید و فروش‌های آنلاین شده است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام پلازیو، تا چه میزان این انقلاب تجاری نوپا برای کاربران اینترنتی مفید واقع شده بر هیچ‌کس پوشیده نیست و آثار آن را می‌توان به سادگی در به‌کارگیری نیروی کار و اشتغالزایی، رونق اقتصادی و کاهش محدودیت‌ها جست‌وجو کرد.

اما سوالاتی در این زمینه مطرح می‌شود که پاسخ به آن‌ها چه بسا بتواند موانع پیش روی این نوع مشاغل را نیز کنار بزند، به‌عنوان مثال فروش آنلاین چه سهمی در رونق و جهش تولید ملی دارد و آیا می‌توان از آن به‌عنوان ابزاری برای معرفی بازار ایرانی و صنعت بومی در دنیا استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوالات، گفت‌وگویی با آقای احمد عزیزیان، مدیرعامل پلازیو صورت داده‌ایم.

پلازیو یک پلتفرم خرید و فروش آنلاین کالا است که فعالیت تجاری خود را در اسفند ماه سال ۹۹، مصادف با تولد حضرت علی (ع) و روز پدر آغاز کرده است. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه در ادامه با ما همراه باشید.

ایده ایجاد پلتفرم خرید و فروش آنلاین از کجا شکل گرفت؟

معمولا ایده‌های جدید کسب و کار از مشاهده ضعف‌ها و نواقص موجود شکل می‌گیرد. مدت‌ها بود که فروشگاه‌های مختلفی در فضای آنلاین مشغول به کار بودند، اما هر کدام از آن‌ها در زمینه‌ای خاص مثلا زمان تحویل کالا، بسته‌بندی محصول، قیمت و ... نامطلوب ظاهر می‌شدند و این موضوع زمینه نارضایتی مصرف‌کنندگان را فراهم کرده بود.

علاوه بر این، سیستم یکپارچه‌ای برای معرفی و فروش کالا چه از ایران به سایر کشورها و چه برعکس وجود نداشت، وجود تحریم‌ها و محدودیت در فعالیت‌های بازرگانی نیز مشکلات کاربران داخلی را دوچندان کرده بود.

با بررسی چنین وضعیتی تصمیم به ایجاد درگاهی گرفتیم که بتواند در کنار برآورده کردن نیازهای خریداران و مشتریان، کمکی به تولیدکنندگان نیز باشد تا کالای خود را به مردم داخل ایران و کشورهای حوزه MENA معرفی کنند.

همچنین با توجه به پیش‌زمینه‌ای که از فروش کالاهایی با کیفیت پایین در فروشگاه‌های اینترنتی وجود داشت، پلازیو مصمم شد تا علاوه بر سرعت بالا در تحویل کالا به دست مصرف‌کننده، کیفیت محصولات را نیز با دقت بالا توسط کارشناسان حرفه‌ای بررسی کرده تا از بروز هر نوع کاستی در ارائه خدمات از جمله تغییر در ظاهر بسته‌بندی و ارسال احتمالی کالای استفاده‌شده یا آسیب‌دیده که این روزها متاسفانه وجود دارد، جلوگیری کند.

به نظر شما معرفی و فروش محصول خارجی تناقضی با رونق تولید ملی ندارد؟

پلازیو با معرفی محصولات خارجی به نوعی مشوق تولیدکنندگان داخل کشور است؛ چراکه تولیدکننده داخلی ضمن آنکه از این پلتفرم به مثابه درگاهی برای معرفی حوزه فعالیت اقتصادی و فروش کالای خود استفاده می‌کند، با کالاهای وارداتی که امکان تولید مشابه آن در کشور به هر دلیلی وجود ندارد، آشنا می‌شود.

پلازیو درصدد است تا با ارائه اطلاعات فروش و مشخصات فنی کالاهای وارداتی، بودجه مناسبی را در سال ۱۴۰۰ برای تولیدکنندگانی در نظر بگیرد که تولید اولیه قابل قبول و با کیفیت بالا از محصول مشابه ارائه می‌دهند.

این پلتفرم تولیدکننده داخلی را به سمت ساخت محصولات مشابه خارجی، با کیفیت بهتر و قیمت تمام‌شده کمتر سوق می‌دهد و طبیعتا در درازمدت این امر به نفع شبکه تولید داخلی تمام شده و  زمینه ارزآوری به داخل کشور را فراهم خواهد کرد.

مشاغل آنلاینی مانند پلازیو چه تاثیری بر به کارگیری نیروی کار و اشتغالزایی داشته‌اند؟

سرمایه انسانی ارزشمندترین دارایی است که یک مجموعه برای دست‌یابی به چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه‌ای خود به کار می‌گیرد. گروه پلازیو متشکل از نزدیک به صد جوان خلاق و با انگیزه در دفتر تهران و حدود ۵۰ نفر در دفاتر خارج از ایران است که در کنار هم برای نیل به اهداف مشترک تلاش می‌کنند.

محوریت این اهداف را حرکت به سمت برنامه‌های توسعه‌ای و گسترش شعاع فعالیت پلازیو شکل می‌دهد. همان‌طور که در ابتدا به آن اشاره کردم پلازیو درگاهی است که هر فروشنده‌ای از دورترین نقاط نیز قادر خواهد بود در این فضا حضور داشته باشد.

این ویژگی از این جهت حائز اهمیت است که پلازیو در نقش حمایت‌کننده کالاها و صنایع بومی و معرفی آن‌ها به بازار جهانی ظاهر شود و این یعنی حمایت از هر تولیدکننده خرد و کلانی که از سطح تولید تا فروش، گروهی تشکیل داده است تا در نهایت بتواند کالای خود را به فروش برساند و درآمدزایی کند.

پلازیو چه برنامه‌های توسعه‌ای در سال پیش رو در نظر دارد؟

مشاغل مبتنی بر فضای آنلاین و تجارت الکترونیک مانند هر کسب و کار جدیدالورود دیگری چالش‌های مختص خود را دارد ولی به عقیده بنده برنده واقعی مجموعه‌ای است که با کمترین هزینه، بهترین کیفیت و خدمات را ارائه دهد.

شاید تا پیش از شروع همه‌گیری بیماری کرونا، این‌گونه مشاغل فقط از منظر عده‌ای خاص، جدی گرفته می‌شد اما بعد از آن نیاز به فروشگاه‌های آنلاین معتبر بیش از گذشته احساس می‌شود و بنابر آمارهای رسمی، خریدهای اینترنتی پس از شیوع کرونا تا ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

این مجموعه قصد دارد در سال آینده به کیفیت خدمات لجستیک (انبارداری، پیک‌آپ و تحویل) توجه ویژه‌ای داشته باشد تا به واسطه آن، کالا سالم و به موقع به دست مشتری برسد.

پلازیو از جزیی‌ترین نظرات کارشناسی و تخصصی در جهت مهارت‌افزایی و تقویت مجموعه و نیل به اهداف خود استفاده می‌کند و انتظار می‌رود در مدت کوتاهی به یکی از پلتفرم‌های مهم خرید و فروش در بازار آنلاین تبدیل شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha