• شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99120200763
  • خبرنگار : 50130

معاون اول رییس جمهور:

به کارگیری راهبرد مقاومت جنگ اقتصادی آمریکا را شکست داد

به کارگیری راهبرد مقاومت جنگ اقتصادی آمریکا را شکست داد

ایسنا/کردستان معاون اول رییس جمهور، به کار گیری راهبرد مقاومت در مسایل اقتصادی را راهبردی اساسی در برابر جنگ اقتصادی و فشار حداکثری بر مردم ایران ذکر کرد.

اسحاق جهانگیری امروز شنبه (دوم اسفندماه) طی سفره یک روزه خود در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: کشور در شرایط حساس و دشواری قرار داده شد و برای مسئولین باید مهم باشد تا در مقاطعی که فشار بر مردم است، برای رفع گرفتاری ‌ها در خدمت باشند.

وی با بیان اینکه سال ۹۵ سال ویژه‌ای بود و شاهد بالاترین رشد اقتصادی در کل جهان بودیم افزود: از سال ۹۶ رییس جمهور جدیدی در آمریکا سرکار آمد که به جز نژاد پرستی به هیچ قاعده حقوقی و بین الملل پای بند نبود و با خارج شدن از توافق های بین المللی که امری بسیار ضد اخلاقی بود، فشارهای بسیار زیادی بر ایران وارد کرد.

معاون اول رییس جمهور عنوان کرد: به قول خوشان فشارهای دردآوری را اعمال کردند تا زندگی مردم ایران به درد آمده و دست به حرکت های خطرناکی علیه نظام بزنند، آن ها فکر می کردند می توانند اقتصاد کشور و حتی جمهوری اسلامی و کل ایران را با این فشارها نابود کنند.

وی ادامه داد: در کنار این فشارهای اقتصادی خشونت های نظامی هم از خود نشان می دادند که عکس العمل نظام جمهوری اسلامی را هم در پی داشت، چرا که ایران هیچ وقت ضعف نشان نداده است و یک بار برای همیشه با نابودی مدرن ترین بهپاد آمریکا در ارتفاع بسیار بالا ظرفیت ها و قدرت نظامی خود را به جهانیان نشان داد.

جهانگیری افزود: آمریکایی ها در اقدام دیگری سردار سلیمانی را به شهادت رساندند و خواستند زهر چشمی دیگر از ایران بگیرند که با عکس العمل نظام مواجه شدند چرا که ایران کشور دست و پا بسته ای نیست و به آسانی تسلیم نمی شود.

وی به کار گیری راهبرد مقاومت در مسایل اقتصادی را راهبردی اساسی در برابر جنگ اقتصادی و فشار حداکثری بر مردم ایران ذکر کرد و گفت: آمریکایی ها در سال دوم فکر کردند که جمهوری اسلامی نمی تواند جشن چهل سالگی خود را برگزار کند و به گمان خود آن ها مدیریت کشور را به دست می گیرند.

معاون اول رییس جمهور عنوان کرد: در سال ۹۸ اروپایی ها اعلام کردند که فشار حداکثری در ایران با شکست مواجه شده است و امروز به جرأت می توان گفت که فشار حداکثری به بن بست خورده است؛ دشمنان نتوانستند اقتصاد ما را از هم بپاشند و این بدان معنی نیست که فشار بر زندگی مردم وارد نشده و زندگی مردم سخت نیست، بلکه با وجود این تحریم ها اقتصاد کشور بر پای خود ایستاده و حرکت روبه رشد خود را ادامه می دهد و با گران شدن کالاها و گرفتار شدن مردم، کمبودی در کشور به وجود نیامده است؛ امروز دیگر از ترامپ خبری نیست و نظام افق های روشنی برای آیند کشور ترسیم می کند.

وی اعلام کرد: دولتی که امروز در آمریکا سرکار آمده است باید بداند که تمام اقدامات ترامپ موجب منفور شدن آمریکا شد و در فعالسازی مکانیسم ماشه نیز شکست خورد.

جهانگیری افزود: آمریکا که مدعی حقوق بشر است تحریم دارو انجام داد و این تدبیر مسئولان بود که دارو وارد کرده و هنوز نیز نگذاشته‌اند با همکاری وارد کند.

وی عنوان کرد: آمریکا که مدعی حقوق بشر است تحریم دارو انجام داد و این در شرایط کرونا بیشتر شد، با وجود تدابیر زیادی که مسئولان در این زمینه انجام داده اند و ۷۰ میلیون دلار را به تجهیزات پزشکی اختصاص داده اند هنوز اجازه ورود دارو به ایران داده نشده است.

معاون اول رییس جمهور عنوان کرد: راهبرد ما نیز مشخص است؛ آمریکا از برجام خارج شده است و ما نیز به دلیل قول طرفین دیگر بازهم در توافق ماندیم و شرکت‌های اروپایی بیشتر از دولت‌ آمریکا پیروی کرده‌اند.

تاب آوری ملت ایران طی ۳ سال اخیر باید در تاریخ ثبت شود

وی ادامه داد: اکنون راه حل عاقلانه لغو تحریم های ظالمانه است و با راستی آزمایی ما دوباره به برجام بازخواهیم گشت و تنها راه بازگشت آمریکا به برجام همان راهبرد رهبری است؛ ما از برجام خارج نشده این بلکه آن را نگه داشتیم، ایران از موضوع قانونی به برجام نگاه کرده و ملت ایران تاب آوری خوبی از خود نشان داده که بی نظیر است و باید در تاریخ نوشته شود، ما به ملت نوید می دهیم که آمریکا در برابر ملت ایران کم می آورد و مجبور به برگشت به تعهدات خود می شود؛ سیاست ما بی تاثیر کردن تحریم ها و تلاش برای بهبود زندگی مردم است.

جهانگیری با اشاره به درآمدهای نفتی و غیر نفتی طی سال های اخیر گفت: سال 99 سخترین سال در منابع درآمدی بعد از انقلاب است و درآمد ارزی دولت با دوران جنگ نیز قابل قیاس نبوده است.

اقتصاد مقاومتی شاه بیت سیاست های دولت است

وی با بیان اینکه شاه بیت تاب آوری ما سیاست‌های اقتصاد مقاوتی است‌ که در اخیتار دولت قرار گرفت و دولت نیز خوب به این موضوع توجه کرد بیان کرد:در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تولید بنزین خودکفا شدیم و بعد از آن سعی در خودکفایی برای امنیت غذایی کشور کردیم.

 خبر در حال تکمیل شدن است...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha