• پنجشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۰:۰۶
  • دسته‌بندی: گزارش
  • کد خبر: 99112922258
  • خبرنگار : 71602

ویدئو / ادامه مرگ پرندگان میانکاله؛ چرا فاجعه تکرار شد؟

ویدئو / ادامه مرگ پرندگان میانکاله؛ چرا فاجعه تکرار شد؟

مسئولان محیط زیست استان مازندران پیش‌بینی می‌کنند مدت زمان تلف شدن پرندگان در دو منطقه میانکاله و گرگان تا ۴۰ روز طول بکشد و در این میان تنها خوشحالی‌شان کمتر شدن تعداد تلفات گونه‌های مختلفِ از دست رفته نسبت به سال گذشته است؛ آماری که سال گذشته حدود ۴۳ هزار پرنده را در فهرستش داشت و امسال تاکنون در ۲۰ روز نخست به حدود هفت هزار پرندۀ تلف‌شده، رسیده است. چرا این فاجعه تکرار شد و وضعیت امروز میانکاله چگونه است؟

تصویربردار: مصطفی شانچی / خبرنگار: سمیه ایمانیان / تدوینگر: آرام توکلی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۳۰ ۱۶:۳۵

در سال گذشته گفتند علت سم بوتولیسم است ، امسال میگویند علت آنفولانزای پرندگان است. اما شاید هیچکدام از این دو دلیل نباشد ، .... شاید دلیل اصلی چیز دیگری باشد ؟؟؟ !!!!

avatar

با توجه به اینکه در چند سال اخیر بخصوص از سال 93 ، عمده حوادث مثل زلزله ها ، نابودی پرندگان تالاب ها ، سقوط هواپیما ها و غیره در یک محدوده خاص زمانی و همزمان یا با فاصله زمانی کم از یکدیگر ، و همزمان با ورود توده های هوای بارانزا به کشور ، (و به منطقه مورد حادثه ) رخ داده اند میتوان یک توالی فرضی برای این رویدادها تصور کرد 1- ورود توده های هوای بارشزا به کشور2- تلاش برای انحراف و تغییر مسیر ابرها و توده های هوای بارشزا با امواج الکترومغناطیسی 3- اصابت این امواج به لایه های زمین و ارتعاش مواد و کانی ها داخل زمین که خواص مغناطیسی و الکتریکی دارند مانند آهن و غیره ، و درنتیجه بروز زلزله بر اثر این ارتعاش ها ، یا تشدید زلزله های طبیعی داخل زمین ، (مانند زلزله اخیر یاسوج که همزمان با ورود توده های هوای بارانزا رخ داده است ) 4 - اصابت این امواج به پرندگان و سقوط آنها ، چه پرندگان جاندار مثل فلامنگوهای میانکاله ، و چه پرندگان بیجان فلزی مثل هواپیمای تهران یاسوج !!!!!!!!!