• چهارشنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99112217002

فعال سیاسی و استاد دانشگاه یزد:

جابجایی مفهوم اصل جوان‌سازی نظام با فرع

جابجایی مفهوم اصل جوان‌سازی نظام با فرع

ایسنا/یزد فعال سیاسی و استاد دانشگاه یزد با تاکید بر لزوم جوان‌سازی نظام مدیریتی کشور، گفت: بنابر گام دوم انقلاب باید تجربه پیشکسوتان در صحنه بماند و فعالیت‌ها به نسل دوم و سوم انقلاب واگذار شود.

«مهران فاطمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اشاره به گام دوم انقلاب و اهمیت جوان‌سازی نظام، اظهار کرد: نسل اول انقلاب با رقم زدن پیروزی، مبارزه از بدو انقلاب تا جنگ تحمیلی، زندان رفتن‌ها و مشقت‌های آن زمان و سازندگی‌های پس از جنگ، تمام ظرفیت خود را به کار گرفته است.

وی با اشاره به این که زحمات پیشکسوتان انقلاب غیرقابل انکار است، گفت: بنابر گام دوم انقلاب باید تجربه این پیشکسوتان در صحنه بماند و فعالیت‌ها به نسل دوم و سوم انقلاب واگذار شود.

این مسئول جوان‌سازی نظام مدیریتی کشور را واجب‌ترین واجبات دانست و گفت: این جوان‌سازی به معنای پیرزدایی نیست و افرادی که دارای سن بالایی بوده و خصوصیات جوانی در آنها وجود دارد نیز باید به کار گرفته شوند.

فاطمی تاکید کرد: جوان‌سازی یک اصل است و به کارگیری افرادی با ویژگی جوان یک استثناست که البته امروزه این دو مفهموم جای خود را با هم عوض کرده‌اند و باید به طور جد جوانسازی نظامی مدیریتی کشور مورد توجه واقع شود.

وی در ادامه با اشاره به این که در عصر کنونی، زندگی بدون رسانه معنا و مفهوم ندارد، اظهار کرد: رسانه ها پل واسط بین حاکمیت و مردم هستند.

فاطمی نقش هدایتگری رسانه‌ها را مستلزم اخلاق مداری آنها دانست و گفت: انتقاد فنی و هنرمندانه در چارچوب قانون و اخلاق از وظایف راهبردی رسانه‌ها به شمار می‌رود که می‌تواند سازنده باشد.

این فعال سیاسی با بیان این که مسئولان باید تعامل با رسانه‌ها را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: این به معنای این است که باید روزانه ارتباط با رسانه ها از سوی مسئولان وجود داشته باشد و رسانه بتواند در قالب پل ارتباطی مردم و مسئولان ایفای نقش کند.

وی با اشاره به لازمه انتقال مسائل و مشکلات به مسئولان از سوی رسانه‌ها، گفت: مسئولان نیز می‌توانند با استفاده از این ظرفیت، برنامه ریزی کنند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر این که مسئولان باید دسترسی رسانه‌ها را تسهیل کنند، تاکید کرد: رسانه ارباب رجوع نیست و در اتاق مسئولان باید همیشه به روی رسانه‌ها باز باشد، البته مسئولان باید رسانه‌ها را مشاوران و امین خود نیز بدانند و در راستای تحول نظام اداری، شفافیت و کسب رضایت مردم بکوشند و بدانند که هر رسانه معادل چند کارمند می‌تواند در این زمینه یازی کننده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha