• سه‌شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99112115988

رئیس جهاددانشگاهی قم:

مشاغل خانگی الگوی مناسبی برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی است

مشاغل خانگی الگوی مناسبی برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی است

ایسنا/قم رئیس جهاد دانشگاهی استان قم گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به معیشت خانواده کمک شایانی کرده و ضمن کاهش هزینه‌های تولید الگوی خوبی در کشور می‌شود.

دکتر محمد حیدری در دیدار با رئیس کانون کارآفرینان برتر استان قم، که به میزبانی جهاددانشگاهی واحد استان قم برگزار شد، بیان کرد: متقاضیان زیادی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شناسایی شده‌اند که با پشتوانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی به بازار متصل خواهند شد.
وی افزود: مشاغل خانگی مزیت‌های فراوانی برای متقاضیان و پیشران‌های این طرح ایجاد می‌کند و قطعا کارآفرینان برتر در استان قم می‌توانند فعالیت‌ها و بازار فروش آن‌ها را تسهیل نمایند.
وی ادامه داد: این طرح به معیشت خانواده کمک شایانی کرده و ضمن کاهش هزینه‌های تولید الگوی خوبی در کشور می‌شود.
علی حسینی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم، نیز اظهار کرد: این طرح در سه فاز استعدادسنجی، مشاوره و توانمندسازی متقاضیان برای اتصال به بازار انجام می‌شود. در فاز اول این طرح مزیت‌های شغلی استان قم شناسایی شده‌است.
وی عنوان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌تواند به اقتصاد خانواده و به دنبال آن به اقتصاد جامعه  کمک نماید.
یاسر شریفی، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم، نیز در این دیدار بیان کرد: تاکنون مشاغل حوزه خیاطی و پوشاک، فرآوری محصولات، قالی‌بافی و گلیم‌بافی بیشترین حجم تقاضا را در سامانه inhb.ir به خود اختصاص داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: شناسایی و معرفی کارآفرینان برتر و موفقی که بازار فروش مناسبی در استان و کشور ایجاد کرده‌اند به عنوان پیشران در این طرح می‌تواند در اتصال به بازار متاضیان کمک شایانی کرده و منجر به هم‌افزایی در این طرح شود.
در ادامه دکتر طاهایی، رئیس کانون کارآفرینان برتر استان قم گفت: در کانون کارآفرینان برتر استان قم ۴ کمیته بانوان، خدمات، صنعت و معدن و کشاورزی در حال فعالیت داریم. گستره فعالیت‌های خدماتی در استان قم بیشتر و بعد از آن رسته صنعت و سپس کشاورزی می‌باشد.
وی عنوان کرد: بر اساس حجم ثبت نامی‌ها، درخواست متقاضیان و آنالیز مشاغل خانگی در استان قم می توانیم در کمیته با این طرح همکاری داشته باشیم.
دکتر طاهایی از شناسایی ۸۵ کارآفرین برتر در کانون کارآفرینان استان قم برای شرکت در این طرح خبر داد و گفت: این کارآفرینان ظرفیت بسیار مناسبی برای انتقال تجارب خود به متقاضیان دارند و می‌توانند به عنوان پیشران فرصت‌های مناسبی در مشاغل خانگی ایجاد نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha