• سه‌شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99112115768

۱۰۳۲ طرح اقتصادی ارمغان دهه فجر در گلستان

۱۰۳۲ طرح اقتصادی ارمغان دهه فجر در گلستان

ایسنا/گلستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: در دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ زنی یک هزار و ۳۲ طرح اقتصادی و اشتغالزایی با سرمایه‌گذاری دو هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان در گلستان در نظر گرفته شده است.

ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۹۲۶ طرح اقتصادی و اشتغالزایی با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۸ میلیارد تومان و اشتغال ۵۳۱۷ نفر افتتاح و ۱۰۶ طرح با سرمایه‌گذاری ۷۹ میلیارد تومان و اشتغال ۱۶۳۰ نفر کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: زنجیره مرغ و تخم‌مرغ در گنبدکاووس، خط مکانیزاسیون کشاورزی در مینودشت، طرح سورت میوه در بندرگز، خط تولید شیر خشک در گمیشان، شرکت تولید منسوجات و کارخانه تولید خوراک دام در گرگان، کارخانه فولاد در علی‌آبادکتول، طرح توسعه کارخانه پنیر در آزادشهر، پرورش ماهی در قفس در بندر ترکمن، طرح پرورش گاو شیری در رامیان، شرکت تولید خوراک دام در گالیکش و شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی در آق‌قلا از مهم‌ترین این طرح‌ها هستند.

کریمی خاطرنشان کرد: در سال جاری مجموع طرح‌های مربوط به دهه فجر و هفته دولت در استان گلستان، ۳۱۶۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۴۸۸۹ میلیارد تومان بوده که اشتغال ۱۴ هزار ۳۲۳ نفر را به دنبال داشته و یا بعد از بهره‌برداری خواهد داشت.

سفر تیم اقتصادی وزارت کار به گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در ادامه از سفر تیم اقتصادی وزارت کار به استان خبرداد و گفت: اعضای این تیم از تمامی ۱۴ شهرستان استان بازدید خواهند کرد و با نیازمندی‌ها و مشکلات و حوزه‌های سرمایه‌گذاری آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای این سفر، تصریح کرد: از روز گذشته تیم کاری در استان به‌منظور بررسی چگونگی جهت‌دهی پرداخت تسهیلات به پروژه‌های موردنیاز امروز استان، کمک به حل مشکلات و راه‌اندازی واحدهای راکد یا نیمه راکد و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری شستا در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت و شیلات تشکیل شد.

کریمی افزود: پیشنهادات این تیم به استاندار ارائه خواهد شد و در نهایت پیشنهادات در جلسه‌ای که در اواخر بهمن‌ماه با تیم اقتصادی وزارت کار در استان خواهیم داشت، ارائه شده و در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در دیداری که استاندار با وزیر کار داشتند، مقرر شد تسهیلات یارانه‌ای خوبی برای دو مجموعه «علی بابا» و «دیجی کالا» به‌منظور سرمایه‌گذاری در استان گلستان در نظر گرفته شود.

رتبه سوم گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید

وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سال ۹۹ تاکنون بیش از ۷۶۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی گلستان پرداخت شده است، تصریح کرد: با پرداخت این تسهیلات بسیاری از واحدهای راکد به چرخه تولید بازگشتند و واحدهای نیمه فعال، فعال شدند.

کریمی با بیان اینکه در حال حاضر استان گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید از استان‌های البرز و سمنان، رتبه سوم کشور را در اختیار دارد، گفت: بیشترین مشکلات این واحدهای تولیدی در حوزه‌های تأمین اجتماعی و بدهی‌های برق، آب و گاز بوده است.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تسهیلگر حوزه تولید در استان بوده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه از ظرفیت‌های این ستاد به‌خوبی در استان استفاده شده، تاکنون واحدهای تولیدی نیازی به مراجعه به مرکز شبانه‌روزی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان که آبان امسال افتتاح شده، نداشتند.

راه‌اندازی پرواز گرگان-آکتائو

کریمی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های زیادی که از سوی استاندار و مسئولان استان انجام شد، پرواز گرگان- آکتائو از ۱۲ فروردین سال آینده برقرار می‌شود و به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: برقراری این پرواز باعث افزایش مراودات تجاری بازرگانان این منطقه با آکتائو خواهد شد و به دنبال آن بعد از توافقات طرفین، حمل نقل ریلی و زمینی فعال می‌شود.

وی به اهداف گردشگری از راه‌اندازی این خط پروازی اشاره کرد و افزود: با برقراری این پرواز می‌تواند گردشگری سلامت و گردشگری تفریحی در استان شکل بگیرد.

کریمی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ هزار قزاق در گلستان زندگی می‌کنند، گفت: افزایش مراودات به تحکیم روابط متقابل ایران و قزاقستان کمک می‌کند.

مرز زمینی اینچه‌برون همچنان بسته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا، مرزهای زمینی و ریلی در اینچه‌برون از سوی کشور ترکمنستان بسته شد. البته بعد از چند ماه مرز ریلی بازگشایی شد و در حال حاضر نیز مراودات در بخش ریلی مناسب است اما همچنان محدودیت تردد زمینی از سوی این کشور برقرار است.

کریمی ابراز امیدواری کرد که با آغاز واکسیناسیون در کشور، به‌تدریج محدودیت در بخش زمینی نیز برداشته شود و مبادلات تجاری در این مرز افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha