• دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99112015101

رئیس دانشگاه پیام‌نور مشهد:

ارتباط میان دانشگاه و دانشجو منجربه افزایش تعامل میان این دو قشر می‌شود

ارتباط میان دانشگاه و دانشجو منجربه افزایش تعامل میان این دو قشر می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه پیام نور مشهد گفت: با افتتاح مرکز مشاوره دانشگاه پیام‌نور مشهد، ارتباط میان دانشگاه و دانشجو منجربه افزایش تعامل میان این دو قشر می‌شود.

ثریا ضیائی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افتتاح مرکز مشاوره دانشگاه پیام نور مشهد، اظهار کرد: هدف ما از تاسیس این مرکز مشاوره در وهله اول کمک به قشر دانشجوی دانشگاه پیام نور در همه زمینه‌ها و رفع مشکلات آن‌ها و در وهله دوم ارائه خدمت به جامعه است.

وی افزود: ایجاد این مرکز مشاوره سال‌ها است که در برنامه دانشگاه وجود دارد و نهایتا در سال جاری موفق به تاسیس آن شدیم. این مرکز در زمینه حل مشکلات درسی، خانوادگی و ازدواج به دانشجویان مشاوره می‌دهد. هدف از ایجاد این مرکز ارائه مشاوره در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره شغلی برای آینده دانشجویان است. خدمات مشاوره‌ای مرکز دانشگاه پیام نور در ابتدا ویژه دانشجویان این مرکز است و در آینده با پیشرفت در مسیر مشاوره این مرکز می‌توانیم خدمات را برای خارج از دانشگاه نیز ارائه کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور مشهد تصریح کرد: خدمات این مرکز در حال حاضر توسط اساتید دانشگاه و کادر فرهنگی ارائه می‌شود. دانشجویان روانشناسی در آینده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته می‌توانند در این مرکز به کارورزی بپردازند. خدمات مرکز در حال حاضر و تا قبل از اطلاع ثانوی برای دانشجویان دانشگاه کاملا رایگان است. البته دستور العمل‌هایی وجود دارد که در آینده بتوانیم با ارائه خدمات گسترده‌تر و استفاده از مشاوران بهتر در این مرکز به عنوان یک بنگاه اقتصادی برای کسب درآمد دانشگاه استفاده کنیم.

ضیائی با اشاره به اینکه خدماتی که درحال حاضر ارائه می‌شود شامل مشاوره‌های روانشناسی، ازدواج و خانواده است، بیان کرد: دانشجویان متقاضی دریافت مشاوره با شماره تلفن مرکز تماس گرفته و برای آن‌ها زمانی برای مشاوره در نظر گرفته می‌شود. همچنین خدمات این مرکز مشاوره شامل مشاوره مذهبی است که توسط نهاد رهبری دانشگاه انجام می‌شود. با ارتقاء دانشجویان نه تنها دانشگاه بلکه شاهد ارتقاء کیفی جامعه نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فقط محل دریافت مدرک تحصیلی نیست، عنوان کرد: هر عملی که به بهبود ارتباط میان دانشگاه و دانشجو منجر شود تعامل میان این دو قشر را افزایش می‌دهد. دانشجویان در این شرایط احساس خواهند کرد که دانشگاه به آن‌ها اهمیت می‌دهد و می‌تواند مکانی باشد تا دانشجو برای رفع مشکلات خود به آن مراجعه کند. دانشگاه می‌تواند علاوه بر نقش آموزشی، محلی باشد که دانشجو به آن به عنوان یک خانواده نگاه می‌کند. گاهی اوقات دانشجو نیازمند صحبت با یک فرد است، افزایش ارتباط میان دانشگاه و دانشجو منجر به افزایش تعامل میان آن‌ها می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور مشهد گفت: از آنجایی که دانشجویان دانشگاه پیام نور قبل از افتتاح این مرکز درخواست‌های متعددی برای ایجاد چنین مرکزی داشتند پیش‌بینی می‌کنم که استقبال خوبی از خدمات مرکز مشاوره داشته باشند. امیدوارم نتایج خوبی از خدمات این مرکز دریافت کنیم. دانشجویان مانند فرزندان ما هستند و حل مشکلات آن‌ها از اهمیت بالایی برخودار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha