• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99111914657
  • خبرنگار : 50256

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مادران و همسران شهدا پرچم‌دار ایثارگری هستند

مادران و همسران شهدا پرچم‌دار ایثارگری هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مادران و همسران شهدا پرچم دار ایثارگری برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی بوده و خانواده‌ها و فرزندان شهدا در میدان جهاد و تلاش، در خدمت اسلام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر یکشنیه ۱۹ بهمن ماه در هشتمین جشنواره ملی اسوه‌های صبر و مقاومت و مرحله استانی اولین کنگره‌ی ملی ۱۷ هزار شهیده، جانباز و آزاده "لشکر فرشتگان تاریخ ساز"، افزود: خداوند متعال به طور صریح، پیامبر اکرم (ص) و یاران همراه ایشان را به مقاومت و استقامت دعوت کرده و علاوه بر آن، ۱۰ها آیه قرآنی را نیز می‌توان یافت که مسلمانان را به صبر و پایداری دعوت می‌کند.

وی با بیان این‌که آیات قرآن کریم، دو مژده و بشارت را به عنوان محصول صبر و مقاومت وعده داده‌ است، گفت: یکی از بشارت‌ها، رستگاری و رضوان الهی و دیگری نیز پیروزی و موفقیت است.

وی با بیان این‌که وجود گرامی پیامبر اکرم (ص) بهترین نمونه صبر و مقاومت است، اظهار کرد: ایشان در طول عمر پربرکت خود، بهترین الگو بوده و صبر و ملایمت و پایداری خود را برای بشریت به نمایش گذاشته‌اند و هیچ وعده و تهدیدی، ایشان را از تلاش برای نیل به هدف باز نگذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: پیامبر اکرم (ص) همواره در کلام، از صبر و مقاومت تعریف و تمجید می‌کردند و در عرصه عمل نیز این شیوه اثربخشی را به تصویر می‌کشیدند.

وی با بیان این‌که موفقیت‌ها و پیروزی‌های مکرر اسلام به عنوان یک مکتب سعادت آفرین، مرهون صبر و مقاومت پیامبر اکرم (ص) و همراهان ایشان است، اظهار کرد: شرح صبر به معنای آمادگی روحی برای پذیرش حق به عنوان یکی از نتایج صبر و مقاومت شناخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه صبر، قلب انسان را نرم می‌کند و برای پذیرش حق و حقیقت مستعد می‌سازد، گفت: شهدا با فداکاری مادران و همسران خود اجازه دست درازی به خاک کشور را ندادند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به نقش ویژه مادران و همسران شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی، گفت: از آغاز نهضت امام (ره) تاکنون، این مقاومت و صبر مادران و همسران شهدا ادامه داشته و در طول تاریخ نیز این قشر صبور همواره پشتیبان و مدافع کسانی بودند که در خط مقدم جبهه برای حفط ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کردند.

وی با اشاره به تاکید امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بر لزوم تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: باید قدر این بانوان صبور را بدانیم، چرا که صبر، استقامت و شجاعت این بانوان باعث شده تا امروز فرزندان این ممکلت پس از گذشت چهار دهه از انقلاب، در خط مقدم نبرد دشمن حاضر شوند.

وی ادامه داد: بیش از تمام مسائل، اخلاص، ازخودگذشتگی، نماز اول وقت و سایر فضیلت‌های اخلاقی در زندگی مادران و همسران شهدا موج می‌زند. فضیلت‌هایی که اگر در جامعه جاری شود، بسیای از آسیب‌های اجتماعی را کاهش خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم متذکر شد: تمامی مادران و همسران شهدا و جانبازان، در راستای احیای ارزش‌های اسلامی و دفاع از ولایت فقیه سال‌ها فداکاری و تلاش کرده‌اند.

وی با اشاره به سخنی از امام علی (ع) در خصوص صبر و بردباری، گفت: صبر و مقاومت به عنوان ویژگی شیعیان واقعی مطرح بوده و برای این مقاومت و بردباری همواره شاکر و سپاسگذار هستیم، هرچند امروز یکسری ناملایمات در جامعه دیده می‌شود، اما همگی وظیفه داریم قدردان فداکاری‌های مادران و فرزندان شهدا باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha