• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99111913991
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

زور کادر درمان به بی‌مبالاتی‌های شهروندان نمی‌رسد

زور کادر درمان به بی‌مبالاتی‌های شهروندان نمی‌رسد

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با انتقاد از وضعیت عادی انگاری که در شهرستان اردستان قابل مشاهده است، گفت: زور کادر درمان به بی‌مبالاتی شهروندان نمی‌رسد.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فعالان رسانه‌ای شهرستان اردستان از طلایه‌داران مقابله با شیوع ویروس کرونا از نخستین روزهای انتشار آن هستند که برای اطلاع‌رسانی و حساس سازی افکار عمومی درباره آن به صورت شبانه‌روزی می‌کوشند. انتظار داریم همچنان اصحاب رسانه همراه کادر درمان باشند.

وی با انتقاد از وضعیت عادی انگاری که در شهرستان اردستان قابل مشاهده است، افزود: زور کادر درمان و بخش بهداشت به بی‌مبالاتی‌های شهروندان نمی‌رسد. تغییر رفتار و فرهنگ مردم علاوه بر اینکه زمان بر بودن خسته کننده هم است، پس اگر همراهی مردم نباشد؛ نمی‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به اینکه پیگیر تحویل واکسن کرونا برای گروه‌های هدف شهرستان هستیم، گفت: قرار است واکسن کرونا به زودی به ۳۵۶ نفر از کادر درمان و بهداشت و همکاران بخش اورژانس شهرستان تزریق شود.

ذبیحی با بیان اینکه هم‌اکنون وضعیت شهرستان اردستان نارنجی است و اگر بخواهیم وضعیت بدتر از این نشود نیازمند همراهی مردم و مسئولان هستیم، گفت: به نظر می‌رسد خیز نسبی شیوع کرونا که هم اکنون در شهرستان اردستان مشاهده می‌شود از برخی مراسم و تجمعات در آرامستان ها و همچنین عادی انگاری سرچشمه می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تأکید شبکه بهداشت و درمان این است که دستگاه‌های متولی به موضوع کرونا ورود میدانی داشته باشند، گفت: شهرداری زواره با شبکه بهداشت و درمان همراهی خوبی داشته است، ولی متأسفانه در اردستان و مهاباد کمتر همراهی داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه هنوز موارد مثبت کرونای انگلیسی در شهرستان شناسایی نشده است، گفت: تصور غلطی وجود دارد که کرونای انگلیسی مرگ و میر بالاتری دارد؛ در حالی که این‌طور نیست، بلکه سرعت انتقال این ویروس جهش یافته انگلیسی بالاتر است و افراد زیادی را درگیر می‌کند.

ذبیحی در خصوص منع تردد افراد به شهرستان اردستان و بالعکس گفت: هنوز دستورالعملی برای افرادی که کارهای ضروری دارند و باید به خارج شهرستان تردد کنند وجود ندارد و مردم اردستان به نوعی در قرنطینه کامل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha