• پنجشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99111612361
  • خبرنگار : 50189

رییس کل دادگستری استان کرمان خبر داد

اهتمام جدی قوه قضاییه بر توسعه استفاده از سیستم های الکترونیک

اهتمام جدی قوه قضاییه بر توسعه استفاده از سیستم های الکترونیک

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که هوشمندسازی از اولویت های اصلی قوه قضاییه به شمار می رود، گفت: نظام قضایی کشور بابت هوشمند سازی و استفاده از سیستم های الکترونیک هزینه های زیادی را پرداخت می کند و با استفاده از این ابزارها می توان منابع انسانی کمتری را به کار گرفته و در کنار آن کیفیت خدمات را نیز افزایش داد.

«یدالله موحد» در جمع کارکنان اداری و قضایی شهرستان فهرج افزود: قوه قضاییه در راستای کاهش کار دفاتر و شعب، اقدام به راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کرده که این اقدام در کاهش مراجعات به دفاتر محاکم نقش به سزایی داشته است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دادگاه الکترونیک بین المللی در استان کرمان برای اولین بار در کشور، عنوان کرد: این اقدام در کاهش هزینه ها، افزایش سرعت رسیدگی و تسهیل امور قضایی مردم تاثیر به سزایی داشته و با توسعه دادرسی های الکرونیک در داخل کشور نیز می توان کیفیت و سرعت خدمات قضایی را ارتقاء بخشید.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، مراجعات بیهود به محاکم یکی از معضلات محاکم به شمار می رود، بیان کرد: با اطلاع رسانی دقیق و افزایش آگاهی های عمومی مردم می توان زمینه استفاده بیشتر مردم از سیستم های الکترونیک قضایی را فراهم کرده و از این طریق مراجعات به محاکم کاهش یابد و این اقدام در کاهش فساد نیز تاثیر به سزایی دارد.

موحد با اشاره به این مطلب وضعیت قضایی این حوزه رو به بهبود است، گفت: طبع کار قضایی سنگین و سخت است و اقدامات انجام شده در این حوزه قابل تقدیر است.

وی توزیع نیروهای انسانی را متناسب با نیاز دستگاه قضایی دانست و گفت: در سنوات اخیر ۲۰۰ قاضی و ۲۰۰ کارمند به دستگاه قضایی استان کرمان اضافه شده است اما جوابگوی نیازهای موجود نیست و در سال آینده نیز در راستای جبران کاستی های موجود در حوزه نیروی انسانی، براساس برنامه های قوه قضاییه اقدام خواهد شد.

وی حفظ کرامت مراجعان را از اولویت های مدنظر در دستگاه قضایی دانست و تصریح کرد: همواره باید با مراجعان به دستگاه قضایی با کرامت و روی خوش برخورد شود.

به گزارش ایسنا، شهرستان فهرج در  ۲۵۴ کیلومتری از مرکز استان کرمان قرار دارد، این شهرستان از شمال به کویر لوت از جنوب به شهرستان ریگان از شرق به استان سیستان و بلوچستان و  از غرب به شهرستان بم محدود می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha