• پنجشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99111611950
  • منبع : نمایندگی زنجان

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی:

بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار شناسایی شود

بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار شناسایی شود

ایسنا/زنجان مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی تاکید کرد: اولین مرحله در رسیدگی به بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار، شناسایی این دسته از بنگاه‌ها است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان، کریم یاوری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت متبوع در استان که در محل اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تشکیل شد، گفت: اگر قرار است اصلاحات و تغییراتی در قوانین و مقررات صورت گیرد، باید این اصلاحات برای همراهی با تولید، صیانت از نیروی کار، پایداری بنگاه اقتصادی و توسعه و تثبیت اشتغال انجام شود.

وی با بیان اینکه ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و کامل از بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار در کشور، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، افزود: حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار در مرحله نخست به عهده مالکان، سهام‌داران، کارفرمایان و مدیران بنگاه بوده و پس از آن سازمان‌ها و دستگاه‌های صادرکننده باید مجوز تاسیس و پروانه بهره‌برداری مدیران بنگاه‌ها را در مسیر حل مشکلات یاری کنند.

این مسئول یادآور شد: در صورت حل نشدن مشکل، موضوع باید در دستور کار کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها قرار گرفته و نسبت به خواسته کارفرمایان برای حل مشکلات اهتمام شود که در صورت حل نشدن مشکل، موضوع از طریق رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و یا دبیرخانه کارگروه مستقر در ادارات‌کل صمت استان‌ها به ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید ارسال شود.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی تصریح کرد: همه مشکلات موجود در بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار فقط نقدینگی نیست، بلکه مشکلات این دسته از بنگاه‌ها به دو دسته برون‌کارگاهی و درون‌کارگاهی دسته‌بندی می‌شود.

یاوری ادامه داد: از جمله مشکلات درون‌کارگاهی بعضاً اختلاف بین سهام‌داران و در مواردی نیز سوءمدیریت است، البته کمبود نقدینگی، بدهی معوق به بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی و بالا بودن هزینه‌های تولید نیز از جمله مشکلات درون‌کارگاهی به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: مشکلات برون‌کارگاهی شامل تحریم‌های ظالمانه، واردات بی‌رویه کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، قاچاق کالا، مطالبات بنگاه‌ها از سازمان‌ها و دستگاه‌ها و فروش نرفتن در بازارهای خارجی و صادرات تولیدات است.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی خاطرنشان کرد: در استان زنجان با هماهنگی، همراهی و پیگیری مدیران استانی، رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های مشکل‌دار با هدایت استاندار و تشکیل منظم جلسات کارگروه‌ها و کمیته‌های مرتبط به خوبی برای حل مشکلات بنگاه‌ها پیش می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha