• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99111410439
  • خبرنگار : 71429

حضور برخی هنرمندان در کانون اصلاح و تربیت

حضور برخی هنرمندان در کانون اصلاح و تربیت

جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه سینما و تئاتر کشور با حضور در کانون اصلاح و تربیت، آمادگی خود را جهت برگزاری کلاس های آموزش بازیگری به زندانیان علاقمند استان تهران اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، حیات الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران در ابتدای بازدیدی که مدیرعامل خانه سینما و جمعی از هنرمندان پیشکسوت سینما و تئاتر کشور از کانون اصلاح و تربیت داشتند، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: با آن که تلاش قوه قضائیه بر کاهش جمعیت کیفری و صدور مجازات های جایگزین حبس معطوف گردیده، با این حال، زندان بخش ناگزیر جامعه و تأمین کننده امنیت اجتماع است.

 حیات الغیب تصریح کرد: از دید ما، فردی که وارد زندان می شود، لزوماً مجرم خطرناک نیست، بلکه ممکن است بر حسب اتفاق دچار خطا شده، یا به دلیل بدسرپرستی یا بی سرپرستی راه خطا را در پیش گرفته و اگر به وی کمک شود، می تواند در مسیر درست زندگی گام بردارد.

وی همچنین گفت: ما با تمام ظرفیت‌ها و امکانات در زندان های استان تهران، تلاش می کنیم با توسعه امور رفاهی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی و تربیتی شامل کلاس های قرآنی، مذهبی، تحصیلی از نهضت سواد آموزی تا دانشگاه، فرهنگی و تربیتی و نیز اشتغال و حرفه آموزی برای مددجویان، زمینه زندگی سالم و ورود به بازار کار را پس از آزادی فراهم نماییم.

مدیر کل زندان های استان تهران ادامه داد: نقش خانواده، مردم، نهادها و سازمان های اجتماعی بسیار اهمیت دارد تا بخصوص پس از آزادی، وی را پذیرش کنند تا خدای ناکرده به دلیل طرد و عدم پذیرش در حوزه کار ناخواسته دوباره وارد چرخه ارتکاب جرم نشود و شما هنرمندان، به دلیل ارتباط بیشتر با اقشار مختلف جامعه، بیش از دیگران می توانید در این امر، یاریگر زندان باشید.

حیات الغیب تأکید کرد: مددجویان کانون اصلاح و تربیت که زیر هجده سال هستند، بیش از دیگر مددجویان زندان ها نیاز به کمک های معنوی دارند، هر چه برای تربیت این قشر زحمت کشیده شود، در آینده از ارتکاب جرم، بزهکاری و ورود وی به زندان جلوگیری کرده ایم.

در ادامه، مدیرعامل خانه سینما با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در بخش های مختلف کانون اصلاح و تربیت گفت: حضور هنرمندان این مرکز، در حوزه انجام امور اجتماعی است. کمااینکه اهالی فرهنگ و هنر در ایران، طی تمام اتفاقات مانند سیل و زلزله یا حوادث اجتماعی دیگر پیشگام کمک به مردم و همنوعانشان بوده اند و این را یک وظیفه برای خود می دانند.

منوچهر شاهسواری افزود: زندان یک پدیده اجتماعی است ولی امیدوار هستیم روزی برسد که همین تعداد معدود مددجویان کانون اصلاح و تربیت به صفر برسد.

در این بازدید، فاطمه معتمد آریا، رضا کیانیان و پرویز پرستویی حضور داشتند که مقرر شد تفاهمنامه همکاری بین اداره کل زندان های استان تهران و خانه سینما منعقد گردد. همچنین مدیرعامل خانه سینما در خصوص تجهیز سیستم های صوتی و تصویری سینماها و آمفی تئاترهای زندان ها، پخش فیلم های روز سینما برای مددجویان، برگزاری کلاس های بازیگری، گریم و هنرهای دیگر قول مساعد همکاری داد.

براساس این گزارش، به زودی پیش نویس این تفاهمنامه تنظیم و بررسی خواهد شد. همچنین در پایان، مدیر کل زندان های استان تهران از اهالی خانه سینما و هنرمندان دعوت کرد ضمن حضور در زندان ها و مشاهده اقدامات جهادی صورت گرفته، در توسعه امر آموزش مددجویان قدم های بیشتری بردارند.    

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha