• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99111410086
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس اتحادیه آبمیوه و بستنی مشهد مطرح کرد

موز وارداتی است، چرا قیمت شکر داخلی ۴ برابر شده است؟

موز وارداتی است، چرا قیمت شکر داخلی ۴ برابر شده است؟

ایسنا/خراسان رضوی رییس اتحادیه آبمیوه و بستنی مشهد گفت: ما شاهد افزایش قیمت‌ها چه نسبت به موز که محصول وارداتی‌ است و چه شکر که تولید داخلی است هستیم و این مسئله در فروش ما تاثیر منفی گذاشته است.

سعید شریف زاده، در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش قیمت‌ مواد اولیه اظهار کرد: ما به طور قابل توجهی هم شاهد افزایش قیمت شکر و هم افزایش قیمت موز هستیم. قیمت شکر از حدود یک ماه گذشته از ۸ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان صعود کرده و موز هم از قیمت ۱۵ هزارتومان به ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت‌ها در فروش ما تاثیر منفی گذاشته است.اما بخاطر کرونا، فروش محصولاتی مثل آب پرتقال،آب سیب و... بسیار افزایش یافته به شکلی که در نواحی نزدیک به بیمارستان‌ها از ما لیتری خریداری می‌کنند. قیمت این میوه‌ها،نظیر پرتقال و سیب نیز در چند ماه اخیر افزایش داشته اما چیزی که از همه بیشتر چشم‌گیر است افزایش بسیار زیاد قیمت موز بوده است.

رییس اتحادیه آبمیوه و بستنی مشهد در رابطه با تقاضا و قدرت خرید مردم اظهار کرد: مسلما وقتی که قیمت بالا برود، خریداری و تقاضای مردم کاهش می‌یابد، چرا که متاسفانه افزایش قیمت محصولات با افزایش قدرت خرید مردم هماهنگ نیست و هرچه اجناس گران تر میشوند آمار فروش هم کمتر می‌شود.

شریف زاده همچنین در خصوص افزایش قیمت شکر گفت: برای من سوال است که شکر که تولید داخلی ما است و سال گذشته حدود ۳هزارتومان بوده، چرا باید امسال ۴برابر شود؟ چند ماه قبل در آخرین نوبت شکر را تاحدود ۷هزارتومان برای ما حساب کردند که تا حدی منطقی بود، در بازار هم حدود ۸ هزارتومان بود، این ۸هزار تومان هم نسبت به ۳هزارتومان قیمت کمی نبود، تقریبا ۲برابر بود، ولی با توجه به سایر گرانی‌ها قابل تحمل بود، اما اکنون اینکه شکر که محصول تولیدی داخل است به کیلویی ۱۲ هزارتومان رسیده واقعا برای ما و سایر صنوف غیرقابل قبول است و دوست داشتیم از مسئولین دلیل این افزایش قیمت را آن هم در مورد یک تولید داخلی بدانیم.

وی همچنین در رابطه با خساراتی که محدودیت‌های کرونایی به واحدهای آبمیوه فروشی وارد کرده است، توضیح داد: با توجه به محدودیت‌هایی که کرونا از ابتدای سال تاکنون ایجاد کرده، به خصوص در مناطق نزدیک به حرم مطهر یک سری جمع آوری‌هایی داشتیم، شاید آمار جمع‌آوری مغازه ها زیاد نباشد اما کسانی که هنوز پای کار هستند در واقع دارند از جیب خودشان خرج می‌کنند و سود و درآمدی ندارند و اگر دارند بسیار اندک است. در این میان تعداد محدودی از آبمیوه فروشی‌ها نیز هستند که سود زیادی دارند و در نقاط خوبی از شهر هستند. اما آمار دقیق بیکاری‌ها و جمع آوری واحدها در حوزه ما تا سال دیگر مشخص می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha