• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99111309807
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

خرید و فروش زمین در شهرک‌های صنعتی بدون ایجاد واحد تولیدی، قابل قبول نیست

خرید و فروش زمین در شهرک‌های صنعتی بدون ایجاد واحد تولیدی، قابل قبول نیست

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به برخی آسیب‌های ناشی از خرید و فروش اراضی در شهرک‌های صنعتی بدون ایجاد واحد تولیدی و اشتغال، گفت: در این رابطه، شهرک‌های صنعتی مکلف به تامین زمین برای تولید کننده واقعی بوده و خرید و فروش صرف زمین به دست عده‌ای، قابل قبول نیست.

موسی خلیل‌الهی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل آذربایجان شرقی، با بیان اینکه دستگاه قضایی با خاطیان قانون قاطعانه برخورد می‌کند، اظهار کرد: آرای قضایی ارزش و اعتبار بسزایی در جامعه داشته و مخدوش شدن آن به ضرر جامعه و امنیت است.

وی با اشاره به سیاست‌های تحولی قوه قضائیه، گفت: مبارزه با مظاهر فساد، حفاظت از حقوق عامه و حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری‌های مشروع از جمله سیاست‌های مورد تاکید رئیس قوه قضائیه است، از این رو فراهم کردن بسترهای تولید و اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان موفق جزو برنامه‌های راهبردی دستگاه قضایی بوده و اقدامات بسیار خوبی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان و به تبع آن ایجاد اشتغال در استان انجام شده است.

به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، وی ادامه داد: همه مسئولان استان به منظور ایجاد اشتغال و حمایت از تولید مکلف به حمایت و فراهم کردن بسترهای قانونی لازم برای حضور سرمایه گذاران و تولید کنندگان موفق، هستند.

خلیل‌اللهی با اشاره به برخی مشکلات به وجود آمده برای سرمایه‌گذاران به دلیل عدم اجرای صحیح قوانین از سوی دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران، بیان کرد: متاسفانه به دلیل صحیح اجرا نکردن قوانین و مقررات و تصمیمات جزیره‌ای دستگاه‌ها، بخشی از قوانینی اجرا نشده و موجب بروز برخی مشکلات می‌شود.

وی افزود: بر این اساس، دستگاه‌های صادر کننده و تصمیم گیرنده باید پیش از صدور مجوزهای نهایی، متقاضی را نسبت به روند اخذ مجوز راهنمایی کنند.

وی در خاتمه با بیان اینکه ترک فعل مدیران و مسئولان، بهانه‌ای برای تخطی از قانون نیست، خاطرنشان کرد: همه ما مکلف به رعایت قوانین هستیم و مردم باید حتمیت و قطعیت آرای صادره از سوی دستگاه قضایی را لمس کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha