• یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99111208696
  • خبرنگار : 50163

زمین‌های شریف‌آباد، اختلافی که ریشه ۵۰ ساله دارد؛

زمین‌هایی که درد صاحبانش را دوا نکرد

زمین‌هایی که درد صاحبانش را دوا نکرد

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در خانه ملت گفت: یکی از مشکلاتی که سالیان متمادی است ابهری‌ها را رنج می‌دهد، زمین‌های شریف‌آباد است که می‌توانست به بهبود وضعیت اقتصادی مردم و معیشت آن‌ها منجر شود، ولی به حال خود رها شده است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی ظهر امروز (۱۲ بهمن‌ماه) در بازدید از شهرداری ابهر با بیان اینکه این شهرستان به دلیل شرایط طبیعی و انسانی و دارا بودن ویژگی‌های ممتاز در موقعیت فوق‌العاده‌ای قرار دارد، اظهار کرد: ابهر ظرفیت‌ انجام کارهای بزرگ را دارد که متاسفانه در این مسیر به خواسته خود نرسیده است.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که در بحث کیفیت مدیریت‌ها از جمله تامین بودجه وجود دارد، عنوان کرد: در بحث مدیریت، بودجه بخشی از مشکلات را حل می‌کند، اما برخی از مشکلات است که حل آن‌ها نیازی به پول ندارد، بلکه حل آن در گرو مدیریت و تعامل است.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که یکی از مشکلاتی که سالیان متمادی است که ابهری‌ها را رنج می‌دهد، زمین‌های شریف‌آباد است، ادامه داد: مدت زمان زیادی است که چندین هزار هکتار زمین که می‌توانست به بهبود وضعیت اقتصادی  مردم و معیشت آن‌ها منجر شود به حال خود رها شده است.

حجت‌الاسلام شجاعی با یادآوری این مطلب که مشکلات اراضی حسین‌آباد نیز از جمله مشکلاتی است که می‌توان بدون صرف یک ریال هزینه آن‌ها را مرتفع کرد، افزود: مدیر موفق کسی است که با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود بتواند بهترین بهره‌وری را از امکانات داشته و آخرین حرفش در بحث مدیریت نیاز مالی باشد.

این ‌نماینده مجلس با تاکید بر اینکه برای طرح مشکلات شهرستان در سطح ملی این دغدغه‌ها باید به صورت کارشناسی و دقیق احصا شود، گفت: در این صورت است که برای بسیاری از مشکلات با پیگیری هوشمندانه می‌توان اعتبارات لازم را جذب کرد و مدیران‌کل و مسئولان را در شهر حاضر کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید با وحدت و همدلی ابهر را به آنچه استحقاقش را دارد برسانیم، اضافه کرد: در گذشته افرادی با شیطنت در مسیر توسعه ابهر سنگ‌اندازی و باعث عقب‌ماندگی این شهرستان شده‌اند که باید این کسری‌ها با مشارکت مردم و مسئولان جبران شود.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در مورد تخصیص ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها نیز عنوان کرد: دو پیشنهاد در مجلس در این زمینه در حال بررسی است، یکی اینکه شهرهایی که میزبان صنایع و کارخانجات تولیدی هستند بتوانند از امکان حضور آن‌ها استفاده و منتفع شده و مورد دوم اینکه ارزش‌افزوده به‌صورت ملی تجمیع و به صورت عادلانه توزیع شود که در صورت اجرایی شدن این دو پیشنهاد ابهر در هر دو حالت منتفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام شجاعی با اشاره به اهمیت و نقش و جایگاه مردم در نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: مراقبت از رضایت‌مندی مردم، امر مهمی تلقی می‌شود، زیرا گاهی این تصور غلط در بین مسئولان وجود دارد که فکر می‌کنند فقط با حل مشکلات مردم می‌توانند رضایت مردم را جلب کنند، در حالی که رفتار درست و پاسخ‌گو بودن و برخورد صحیح و متواضعانه با آن‌ها باعث ایجاد رضایت‌مندی می‌شود؛ پس مدیران ما باید آستانه تحمل خود را بالا برده و تحمل تندی‌های مردم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha