به گزارش ایسنا، طبق جمعبندیهای صورت گرفته توسط واحد تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، در رابطه با میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودروها، شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو (ایساکو)، در آذر ماه سال جاری با کسب امتیاز ۷۸۳، بیشتریت میزان رضایتمندی مشتریان را به خود اختصاص داده است.
باتوجه به اینکه چند دورهای است ایساکو در جایگاه بیشترین میزان رضایت در خدمات پس از فروش را کسب میکند، در آخرین ارزیابی صورت گرفته با ارتقا ۱۷ نمرهای نسبت به ارزیابی قبلی، رکورد شاخص رضایت مشتریان را در تاریخ ایساکو پشت سر گذاشت.
در این رابطه، طبق اعلام گروه صنعتی ایرانخودرو، مهدی مونسیان- مدیر عامل شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو- ضمن اشاره به اینکه مجموعه ایساکو در پاییز امسال با کسب امتیاز ۷۷۹، رشد بیسابقهای را در شاخص رضایت مشتریان را طی سالهای ارزیابی این حوزه، از آن خود کرده است، گفت: شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو، که سال ۱۳۹۹ را با امتیاز ۷۵۹ در شاخص رضایت مشتریان آغاز کرده بود، توانست با طی یک مسیر صعودی، در پاییز امسال امتیاز خود را به صورت ماهیانه افزایش دهد.
وی افزود: همچنین این شرکت موفق شد رکورد فصلی خود را در پایان آذرماه سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته پشت سر بگذارد. شرکت ایساکو در سال جاری با همراهی و همت نمایندگیهای مجاز گروه صنعتی ایرانخودرو، علیرغم وجود موانعی همچون تحریمها و دشواریهای اقتصادی، شیوع ویروس کرونا، نوسان نرخ ارز و مشکلات تامین قطعات، با بررسی نقاط بهبود در جلسات مستمر، انجام اقدامات اصلاحی، بهبود فرآیندها و تلاشی دو چندان، توانست بیش از پیش در مسیر خدمت به هموطنان قرار گیرد.
مونسیان تسریع در نوبتدهی نمایندگیها و پذیرش خودرو، بهبود در تامین به موقع قطعات، افزایش کیفیت تعمیرات، هزینه پرداختی برای خدمات انجام شده و رفع کامل ایرادهای ثبت شده را از جمله عوامل تاثیرگذار بر افزایش میزان رضایتمندی مشتریان خوانده و یادآور شد: این شرکت از سال ۱۳۹۵ با بهرهبرداری از سیستم جامع کسب و کار و خدمات پس از فروش در نمایندگیها و به روزرسانی مستمر این سامانه و افزایش امکانات آن، ارائه خدمات فوق را تسریع و تسهیل کرد.
مدیر عامل ایساکو تاکید کرد: اقداماتی همچون اجرای پروژههای پیگیری مشتریان (فالوآپ)، عارضهیابی و بهبود فرآیند پذیرش تا ترخیص، پیگیری و عارضهیابی مراجعات تکراری خودروها به شبکه نمایندگیها و کنترل کیفیت تعمیرات انجام شده که در طی سالهای اخیر همواره به منظور افزایش رضایت مشتریان در دستور کار شرکت ایساکو قرار داشته است، نیز در این موفقیت نقش مهمی داشته است. علاوه بر این افزایش استفاده مشتریان از اپلیکیشن ایساکو به منظور اخذ نوبت و درخواست خدمات امداد در محل نیز سبب تسهیل این امر و افزایش رضایت مشتریان شده است.
کمبود قطعات یدکی بیشترین مورد انتقادات و پیشنهادات در بحث خدمات پس از فروش
لازم به ذکر است که طی آخرین بررسیهای انجام شده شرکت ISQI در مورد رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری و کار در طول سال ۱۳۹۸، کمبود قطعات یدکی بیشترین مورد مطرح شده در بحث انتقادات و پیشنهادات از سوی مشتریان شناخته شد.
باتوجه به اطلاعات درج شده در گزارش سالیانه جامع خودرو و خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (مربوط به سال ۱۳۹۸)، در شاخه انتقادات و پیشنهادات از خدمات پس از فروش خودروهای سواری، کمبود قطعات یدکی، دریافت هزینه بالا، عدم رفع ایراد، کیفیت پایین خدمات و کمبود تعداد نمایندگی به ترتیب بیشترین موارد مطرح شده از سوی مشتریان بوده است.
همچنین این آمار در گروه خودروهای کار، به ترتیب کمبود قطعات یدکی، دریافت هزینه بالا، کمبود تعداد نمایندگی، کیفیت پایین خدمات و عدم رفع ایراد ثبت شده است.
مقایسه این دو ارزیابی نشان میدهد که شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو، توانسته است طی سال ۱۳۹۹، ایرادت و موارد انتقادی مشتریان را مورد بررسی قرار داده و مرتفع کند و در جهت کسب رضایت مشتریان خود گام بردارد.
انتهای پیام
نظرات