• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99111108142
  • خبرنگار : 50176

استاندار:

ارتقاء ارزش‌های دفاع مقدس از اهداف کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان است

ارتقاء ارزش‌های دفاع مقدس از اهداف کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: یکی از اهداف برگزاری کنگره نهادینه شدن و ارتقاء ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است.

سید موسی خادمی امروز ۱۱ بهمن‌ماه، در خصوص برگزاری کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان، اظهار کرد: امیدوارم این کنگره نام و یاد شهدای لرستان را بیشتر زنده کند و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری کنگره نهادینه شدن و ارتقاء ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با برگزاری این کنگره جوانان آشنایی بیشتری با فرهنگ ایثار و شهادت پیدا کرده و آن را بهتر می‌شناسند.

خادمی اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف مورد نظر از همه امکانات و توانمندی‌های ملی و استانی استفاده و آن‌ها را به کار می‌گیریم.

وی بیان کرد: آنچه هزینه خواهیم کرد از جنس هزینه‌های پایدار خواهد بود و به سمت هزینه‌های جاری و مصرفی نخواهیم رفت و نوع هزینه و کار، سرمایه‌گذاری خواهد بود.

استاندار لرستان ادامه داد: تأکید زیادی داریم که اقشار جوان و نوجوان را به‌عنوان مخاطبین اصلی این کنگره مورد توجه قرار دهیم و آن‌ها را بیشتر وارد مدار کار کنیم.

خادمی اظهار کرد: به دنبال تولید آثار فاخر فرهنگی هستیم به‌گونه‌ای که با برگزاری این کنگره تعداد زیادی اثر فاخر فرهنگی در زمینه ایثار و شهادت در استان لرستان ایجاد شود.

وی تصریح کرد: سیاست اصلی، حضور حداکثری مردم و مردمی بودن این کنگره ضمن استفاده از تمام امکانات اداری و دولتی است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: فرماندهی و مجموعه سپاه پاسداران استان کار مطالعاتی را انجام داده و با استفاده از تجارب استان‌های دیگر توانسته‌ایم ساختار مناسبی را طراحی و نقش دستگاه‌ها در این ساختار به‌طور کامل مشخص شده است.

خادمی اضافه کرد: در این ساختار تمامی دستگاه‌ها به‌طور فعال حضور دارند و تقریباً می‌شود گفت تمام اعضای شورای اداری عضو کمیته‌های استانی (فرهنگی، هنری، عمرانی، پژوهشی، محرومیت‌زدایی و ...) هستند.

وی بیان کرد: مسئولیت کار بر عهده مدیران کل و رئیس سازمان‌های مرتبط است و علاوه بر مجمع استانی در سطح شهرستان‌ها نیز ستادهایی متناظر با مرکز طراحی شده است.

استاندار لرستان ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری کنگره این است که فضا را به دوران دفاع مقدس برگردانیم و ارزش‌ها را پررنگ کنیم.

خادمی عنوان کرد: چنین کنگره‌ای اصولاً اعتبار محور، بودجه محور و پول محور نیست بلکه عشق محور و همت محور است.

وی تأکید کرد: از ظرفیت‌های مختلفی که در استان داریم از جمله ظرفیت‌های بزرگ انسانی استفاده خواهیم کرد.

استاندار لرستان اظهار کرد: بیشتر فعالیت‌های متداول دستگاه‌های اجرایی در این راستا انجام خواهد شد از جمله برگزاری همایش‌های فرهنگی و هنری کارهای پژوهشی و امور عمرانی که در این فاصله آن‌ها را به این سمت‌وسو سوق خواهیم داد و ممکن است منابع جدیدی تعریف نکنیم و همین کارها را با این رویکرد ادامه خواهیم داد.

خادمی تصریح کرد: این یک کار فشرده است که نیازمند منابع مالی است. به‌هرحال در حدی که نیاز دارد از منابع استانی و منابع و روش‌های ملی تأمین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره به همت و عشق متکی است که همه شرکت خواهند کرد و به‌خوبی به جلو خواهد رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha