• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99111108016
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس جهاد کشاورزی استان خبر داد:

افزایش 7 درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های کردستان

افزایش 7 درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های  کردستان

ایسنا/کردستان رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در دی ماه سال گذشته در استان میزان چهار میلیون و ۱۴۸ هزار قطعه جوجه ریزی شده که امسال این میزان ۷ درصد افزایش داشته است.

محمد فرید سپری امروز(۱۱ بهمن‌ماه) در جلسه تنظیم بازار استان، به راه اندازی سامانه بازارگاه در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: براساس نیاز، کنجاله سویا و ذرت از طریق این سامانه تحویل مرغداران داده می شود.

وی افزود: در سال جاری ۱۷۸ هزار و ۷۶۳ تن نهاده دام و طیور در اختیار واحدهای تولیدی استان قرار گرفته که از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۹ تن جو به واحدهای دامداری، ذرت ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ تن، ۵۰ هزار و ۸۲۶ تن کنجاله سویه و ۳۲۳ کنجاله کلزا توزیع شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان به میزان جوجه ریزی اشاره و بیان کرد: کشور طی آذر ماه سال گذشته ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی داشته که امسال به ۱۰۴ میلیون قطعه رسیده اما استان در سال گذشته ۳ میلیون ۳۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشته که امسال به ۳ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۴۹۸ قطعه رسیده که نسبت به سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

سپری ذکر کرد: در دی ماه سال گذشته در استان میزان چهار میلیون و ۱۴۸ هزار قطعه جوجه ریزی شده که امسال این میزان ۷ درصد افزایش داشته است. 

وی گفت: در سال جاری ۳.۶ دهم درصد جوجه ریزی کشور مختص به استان کردستان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان ذکر کرد: میزان جوجه ریزی واحدهای تولیدی در استان کردستان نسبت به سال گذشته منفی یک درصد کاهش داشته است.

سپری عنوان کرد: تعیین قیمت جوجه یک روزه در تنظیم بازار کشور چهار هزار و ۲۰۰ تومان بوده که طی این مدت  افزایش قیمت داشته است.

وی همچنین قیمت مرغ درب مرغداری را ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش مرغ در تمام استان ها، اکنون قیمت مرغ درب مرغداری در کردستان به۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده و برای مصرف کننده نهایی ۲۰ هزار و ۶۷۰ تومان مشخص شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha