• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99111107584

مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد

رشد ۹۰ درصدی فارس در مدال آوری المپیادهای علمی

رشد ۹۰ درصدی فارس در مدال آوری المپیادهای علمی

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس از رشد ۹۰ درصدی مدال آوری دانش آموزان استان در المپیادهای علمی کشور خبر داد.

فرهاد اسماعیلی شنبه ۱۱ بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بی سابقه ترین کسب مدال توسط دانش آموزان فارس در المپیادهای علمی کشور رقم خورده است، از درخشش دانش آموزان استان در المپیاد سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی کشور خبر داد.

او افزود: دانش آموزان فارس با موفقیت چشمگیر خود توانستند ۹ مدال از ۳۹ مدال کشوری در المپیاد سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی را از آن خود کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: دانش آموزان فارس موفق به کسب ۲ مدال طلا، ۳ مدال نقره، ۴ مدال برنز در رشته سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی شدند. 

اسماعیلی عنوان کرد: فرزاد فرامرزی از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب ناحیه یک شیراز و یلدا محمدی از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان ناحیه ۲ شیراز موفق به کسب مدال طلا در این المپیاد شدند.

او بیان کرد: ثنا زاهد روزگار و عارفه مسرور از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان و محمدرضا مهدوی فر از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب همگی از ناحیه ۲ شیراز موفق به کسب مدال نقره شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به کسب ۴ مدال برنز توسط دانش آموزان فارس در این المپیاد، گفت: فاطمه استوار از دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان و علیرضا آقا کیشی زاد و محمد یوسفی از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب و محسن جعفری از دبیرستان نمونه دولتی همگی از ناحیه ۲ شیراز هستند موفق به کسب مدال برنز شدند.

او ادامه داد: پیش از این نیز دانش آموزان فارس در سایر رشته‌های المپیاد در سال ۹۹-۹۸ موفق به کسب یک مدال طلای جهان در رشته کامپیوتر توسط دانش آموز  شایان پردیس و کسب ۲۰ مدال کشوری در رشته‌های مختلف شدند تا رکوردی خیره کننده در کسب تعداد مدال در المپیادهای علمی توسط دانش‌آموزان فارس را از آغاز فعالیت المپیادهای علمی کشور به دست آوردند.

اسماعیلی همچنین با اشاره به اینکه در مجموع دانش‌آموزان استان فارس در آخرین نتایج اعلام شده تاکنون توانستند با کسب ۶ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و ۱۱ مدال برنز، برگ زرینی برتاریخ المپیادهای علمی در فارس را رقم بزنند، گفت: امیدواریم با اعلام نتایج المپیادهای نجوم و اختر فیزیک، اقتصاد و مدیریت همچنان مدال آوری دانش آموزان فارسی به رکوردی جالب توجه برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha